شناسهٔ خبر: 22105273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

الازهر مصر:

اسلام‌هراسی در غرب نتیجه رفتارهای تروریستی است

دیده‌بان الازهر مصر در تازه‌ترین گزارش خود علت افزایش اسلام هراسی در غرب را اقدامات گروهک‌های تروریستی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان الازهر مصر در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی علل گسترش اسلام‌هراسی در کشورهای غربی پرداخت.

این مرکز در این گزارش تاکید کرد: بسیاری معتقدند که علت اصلی گسترش اسلام‌هراسی در کشورهای غربی، رفتار برخی مسلمانان یا انجام برخی اقدامات تروریستی از سوی گروه‌هایی است که خود را به اسلام نسبت می‌دهند.

دیده‌بان الازهر مصر با بیان افزایش نگرانی غیر مسلمانان از رفتارهای تروریستی خاطر نشان کرد: اگر مسلمانان شناخت صحیحی از دین خود داشته و می‌توانستند اسلام را به صورت صحیح به جهانیان معرفی کنند شاهد گسترش پدیده اسلام هراسی نبودیم.

الازهر با ابراز تاسف از تشدید خشونت‌ها و نفرت‌ها علیه مسلمانان افزود: وجود سازمان‌های خشونت‌طلب در غرب و اقدامات آنها در تخریب چهره اسلام رحمانی از طریق رسانه‌ها به جایی رسیده که گویی این عمل به یک تجارت تبدیل شده است به ‌گونه‌ای که همانند سایر صنایع هزینه‌هایی برای گسترش اسلام هراسی صورت می‌گیرد تا از کنار آن درآمدی نصیب عاملان این جنایات شود.

این نهاد دینی همچنین با نگرانی نسبت به آزار و اذیت‌ها علیه مسلمانان در غرب اظهار داشت: انجام رفتارهایی اسلام‌هراسانه، به غیر مسلمانان اینگونه القا می‌کند که عاملان این رفتارها همگی مسلمانان هستند زیرا آنها در ظاهری اسلامی به رفتارهای نژاد پرستانه اقدام می‌کنند./981/ب902/ر

نظر شما