شناسهٔ خبر: 22104990 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتیجه یک نظرسنجی بین المللی:

بیروت بهترین کیفیت آموزش در خاورمیانه را دارد

بیروت – ایرنا – نتایج به دست آمده از نظرسنجی بزرگترین سایت کاریابی خاورمیانه نشان می دهد که بیروت از لحاظ کیفیت آموزش و دسترسی به مراکز آموزشی مناسب، بهترین وضعیت را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در نظرسنجی اخیر تارنمای «بیت» (www.bayt.com)؛ 81 درصد از ساکنان بیروت کیفیت آموزش در این شهر را «خوب» یا «عالی» ارزیابی کردند.
همچنین 79 درصد از آنها نیز معتقد بودند که دسترسی به مراکز آموزشی مناسب در بیروت در وضعیت «خوب» یا «عالی» قرار دارد.
این در حالی است که نظرسنجی این مرکز نشان داد که بیش از نیمی از ساکنان بیروت (54 درصد) تعداد سرویس های بهداشتی مناسب در شهر را «خوب» یا «عالی» ارزیابی کردند و 28 درصد نیز آن را در حد «متوسط» دانستند.
بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از کیفیت این سرویس های بهداشتی ابراز رضایت کردند. در مقابل، 20 درصد از آنها معتقد بودند که کیفیت سرویس های بهداشتی کمتر از حد متوسط است.
بیروت همچنین در زمینه برخورداری از آب و هوای خوب در بین شهرهایی دارای رتبه بالا در نظرسنجی قرار دارد و 54 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از کیفیت آب و هوایی آن ابراز رضایت کرده اند.
در همین حال بیش از دو سوم از مردم (68 درصد) ارزیابی مثبتی از زیباسازی شهرشان داشتند.
بیروت در برخورداری از امکانات تفریحی نیز در رده بهترین شهرهای خاورمیانه قرار دارد و 8 نفر از هر 10 شرکت کننده وجود امکانات تفریحی در این شهر را «خوب» یا «عالی» توصیف کردند. همین نتیجه در زمینه وجود امکانات مربوط به خانواده و وجود شهربازی های مناسب برای کودکان نیز تکرار شده است.
مرکز «بیت» این نظرسنجی را با هدف شناسایی بهترین شهرهای خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر جذابیت های شهرها برای زندگی و کار انجام داده است. در این نظرسنجی، علاوه بر زیرساخت های شهری و امکانات اقتصادی، بر عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز تمرکز صورت گرفته است.
این نظرسنجی در تاریخ 6 سپتامبر تا 2 اکتبر 2017 (اواخر شهریور تا اوایل مهر) از طریق اینترنتی انجام گرفت و پنج هزار و 114 نفر از شهرها و کشورهای الجزائر، اسکندریه، قاهره، امان، کویت، بیروت، دارالبیضاء، مراکش، رباط، مسقط، دمشق، جده، ریاض، منطقه الشرقیه، تونس، ابوظبی، دبی، منامه، و الشارقه در آن شرکت کردند.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

نظر شما