شناسهٔ خبر: 22104555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت قم:

بیش از یک‌میلیون ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان قم زیر پوشش طرح تحول سلامت هستند

R7854/P1486/S6,62/CT11

رئیس مرکز بهداشت و درمان استان قم با بیان گستره وسیع طرح تحول سلامت استان عنوان کرد: بیش از یک‌میلیون ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان قم تحت پوشش این طرح است که ازاین‌بین نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرو مناطق محروم زندگی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدجواد باقری با حضور در سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به طرح تحول بهداشت و سلامت در استان قم اظهار داشت:  این طرح ابتدا در شهر قم به‌عنوان یک  کلان‌شهر در نظر گرفته شد اما با اصلاحیه بعدی  قرار شد این طرح تمام مردم را در برگیرد.

 وی با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این طرح در شهر قم افزود: با اجرای این طرح هم شاهد گسترش و شاهد افزایش واحدهای بهداشت و سلامت در شهر قم بوده است.

رئیس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: تعداد 20 مرکز تحول بهداشت استان با اجرای این طرح  به 41 مرکز افزایش‌یافته همچنین پایگاه‌های بهداشت شهری نیز از 58 پایگاه ممکن به 126 پایگاه گسترش‌یافته است که از این میان 44  پایگاه دولتی و 92 پایگاه  نیز به‌صورت مردمی و استیجاری است.

باقری بابیان گستره وسیع طرح تحول سلامت استان عنوان کرد: بیش از یک‌میلیون 200 هزار نفر از جمعیت استان قم  تحت پوشش این طرح  است که ازاین‌بین نزدیک  به 500 هزار نفر در حاشیه شهرو مناطق محروم زندگی می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت قم  افزایش نیروها،  پرستارها و کارشناس‌های بهداشت در طرح سلامت را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: درمجموع  هزار و 16 نفر در طرح سلامت استان قم مشغول خدمات هستند که از طریق پیمانکاری در شهر قم در حال اجراست.

وی بابیان تعامل مناسب بهداشت و درمان استان قم با اداره کل ثبت‌احوال استان عنوان کرد: پرونده الکترونیک برای تمام شهروندان در نظر گرفته‌شده که سبب مدیریت بهتر و راحت‌تر گشته و امروز صد در صد مردم قم عضو  این سامانه هستند.

رئیس مرکز بهداشت قم ادامه داد: این طرح تاکنون 76 درصد کودکان  و 46 درصد جوانان را ارزیابی درمانی  کرده و درمجموع نیز بالغ‌بر 85 درصد مردم شهر را مورد خدمات‌رسانی قرار داده و در کل 16 میلیون خدمت در سامانه ثبت‌شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان استان  قم گفت: 29 درصد مردم قم چاق هستند و38 درصد از مردم هم اضافه‌وزن دارند که دراین‌بین چاقی در بین زنان بیشتر است.

وی بابیان برخی اقدامات فرهنگی و پیش‌گیری این طرح تأکید کرد: در این پایگاه‌ها ارتقا سطح سواد سلامت، خود مراقبتی، سفیر سلامت دانش‌آموزی،کارگاه‌های ترک اعتیاد و پیش‌گیری از خودکشی برای 126 هزار نفر از دانش آموزان انجام‌گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان استان  قم  تأکید کرد:پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در قم به‌صورت رایگان در اجراست و  تاکنون 22 درصد مردم نیز خطر سنجی شده‌اند همچنین کلاس‌های ترک دخانیات، پیش‌گیری از سرطان روده نیز با فعالیت 6 مرکز غربال‌گری به‌صورت رایگان در دست اقدام است.

باقری بابیان آموزش 10 هزار زوج در امر ازدواج برای جوانان استان تأکید کرد: 20 هزار کارگاه در قم وجود دارد که برنامه‌ها و طرح‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته که باید ایمنی آن‌ها بررسی و تأمین شود.

انتهای پیام/

نظر شما