شناسهٔ خبر: 22104500 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«انرژی ناپاک» به قیمت زندگی انسان‌ها روی آنتن شبکه افق

مستند «انرژی ناپاک» در دو قسمت و با موضوع بی‌اعتنایی شرکت‌ها و دولت‌های غربی به ویژه آمریکا به آلودگی دریاها بر اثر فعالیت‌های صنعتی و تجارت نفت، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری از شبکه افق پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پدیده های نفتی دو اثر کوتاه و بلندمدت و متفاوت از یکدیگر دارند، برخی از این اثرات در دراز مدت علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن سلامت انسان ها، موجب بروز سرطان در موجودات دریایی بزرگ مثل ماهیان و پستانداران و در نهایت از بین رفتن یک زیست بوم می شوند.
این موضوع با چالش نشت نفت در خلیج مکزیک و واکنش غیر مسئولان نفتی و دولت آمریکا مورد توجه جهانی قرار گرفت و بار دیگر قدرت نظام سرمایه داری در تحت سلطه گرفتن دولت های غربی از جمله ایالات متحده را مورد تایید قرار داد.
مستند «انرژی ناپاک» به مسئله نشت نفت در خلیج مکزیک و دیگر سواحل در کشورهای مختلف می پردازد و سپس مشکلاتی که به واسطه آلودگی های نفتی در اقیانوس ها برای ماهیگیران و دیگر افراد به وجود آمده مورد بررسی قرار می گیرد.
دولت های غربی و در رأس همه آنها آمریکا، برای تأمین انرژی مورد نیاز صنعت خود دست به هر کاری می زنند و آلودگی زیست بوم دیگر مردمان برایشان اهمیت ندارد.
قسمت نخست مستند «انرژی ناپاک» به کارگردانی برایان دی هاپکینز، سه شنبه 2 آبان ماه ساعت 18 و تکرار آن ساعت 5 روز بعد روی آنتن شبکه افق می رود.
دومین قسمت آن هم در همین ساعت چهارشنبه هفته جاری پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما