شناسهٔ خبر: 22103241 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مفرد به خبرگزاری دانشجو خبر داد

حضور ۳۶ گروه جهادی از ۱۸ استان برای خادمی ایام اربعین

مسئول گروه جهادی سازمان بسیج دانشجویی از فعالیت ۳۶ گروه جهادی در ایام اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -
صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص خدمات رسانی گروه جهادی در ایام اربعین گفت: امسال ۳۶ گروه جهادی را از ۱۸ استان برای خادمی ایام اربعین به عراق اعزام کردیم.

وی افزود: این گروه‌ها شامل هزار و ۱۰۰ دانشجو که عمدتا از گروه‌های جهادی هستند که بخشی از این دانشجویان تجهیز موکب‌ها را برعهده دارند که یکی از موکب‌ها در صحن حضرت زهرا در نجف اشرف با اسکان ۵ هزار زائر و موکب دیگر در فردوس کربلا با ظرفیت ۷ هزار زائر توسط این گروه‌های جهادی تجهیز می‌شوند.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: فعالیت موکب‌های گروه‌های جهادی از ۱۰ آبان آغاز می‌شود و از این طریق زائران در این موکب‌ها اسکان داده خواهد شد.

مفرد اضافه کرد: حدود ۱۶ مدرسه در نجف و کربلا تجهیز آن توسط گروه‌های جهادی آغاز شده که برای اسکان زائران ۱۰ آبان تحویل کشور عراق می‌شود.

وی هم چنین از ایجاد ۵ پایگاه پزشکی در ایام اربعین در نجف، کربلا، مرز چذابه و دو پایگاه بین راهی خبرداد و گفت: این پایگاه‌ها با حضور ۳۵ پزشک و پرستار هر کدام حداقل ۵ روز به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی گفت: هم چنین ۲۰۰ دانشجو امسال نیز در بخش امانت داری حرم امیرالمومنین مشغول فعالیت هستند.

وی هم چنین از فعالیت موکب راهپویان ولایت در مرز مهران خبر داد و گفت: این موکب نیز در مرز مهران به زائران خدمات رسانی و اسکان خواهد داد هم چنین در شهر سامرا نیز دانشجویان جهادی قم خدمات رسانی خواهند داشت و تعدادی از خواهران جهادی نیز خادمی حرم حضرت علی را برعهده دارند.

وی در پایان گفت: هدف ما این است که برترین‌های گروه‌های جهادی بتوانند خدمات خود را در اربعین به زائران ارایه دهند البته فعالیت هایی را در نظر می‌گیریم که در توان دانشجویان جهادی باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما