شناسهٔ خبر: 22103039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برای نخستین بار در کشور؛

«پیک دانش» در گیلان به راه افتاد

گروه فرهنگی: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت از افتتاح طرح «پیک دانش» به منظور دسترسی رایگان توانخواهان بهزیستی به تمامی امکانات کتابخانه‌ای در این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های گیلان، پریسا کرمی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت از افتتاح طرح «پیک دانش» در گیلان خبر داد و اظهار کرد: طرح پیک دانش طرح ویژه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است که با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی استان گیلان برای جامعه هدف این سازمان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در ادامه افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در رشت اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ۱۲ هزار نفر از افراد باسواد کم‌توان تحت پوشش بهزیستی از خدمات رایگان جهت دسترسی به کتب مورد نیاز برخوردار می‌شوند.

کرمی در خصوص این طرح افزود: در این طرح توانخواه، کتب مورد نیاز خود را از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی انتخاب کرده و سفارش می‌دهد و کتاب با « پیک دانش» رایگان به درب منزل تحویل داده شده و بعد از پایان مهلت دوباره با پیک به کتابخانه بازگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از مرداد در رشت به صورت آزمایشی اجرا شد تصریح کرد: عضویت رایگان، ارسال رایگان و دسترسی رایگان به تمامی امکانات کتابخانه ها از مزیت های اجرای طرح پیک دانش است.

نظر شما