شناسهٔ خبر: 22102558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سمینار نقش رسانه‌ها در مقابله با اسلام هراسی در مراکش

چهارمین سمینار بین المللی «نقش رسانه ها در مقابله با اسلام هراسی و مبارزه با نفرت» از امروز(دوشنبه) توسط کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در مراکش آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، کارشناسان و مسولان بین المللی در این کنفرانس که به مدت دو روز در رباط برگزار می شود، تاکید کردند که برخی از رسانه ها دلیل تشدید نفرت علیه مسلمانان در بسیاری از کشورهای جهان بوده اند.

براساس این گزارش، «یوسف العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جلسه افتتاحیه این سمینار گفت: جرایم نفرت و جرایمی که بویژه مسلمانان را در اروپا و میانمار نشانه گرفته در دو دهه اخیر تشدید شده است.

العثیمین گفت: گزارش های رسانه ای مغرضانه ای همزمان با حرکت پناهجویان و مهاجران به اروپا ظهور کردند که سهم بسزایی در افزایش نفرت و تبعیض و بازگشت احزاب افراطی داشتند.

از سوی دیگر «عبدالعزیز عثمان التویجزی» مدیرکل آیسیسکو نیز در این سمینار گفت: علی رغم تلاش های زیادی که در سه دهه گذشته در زمینه گفتگو میان فرهنگ ها و ائتلاف بین تمدن ها صرف شده اما پدیده اسلام هراسی در بسیاری از رسانه های غربی تشدید شده و دین اسلام را نشانه رفته اند و محوریت را لطمه زدن به دین اسلام و اسلام هراسی و تحقیر آن قرار  داده اند که با قوانین بین المللی و منشورهای حقوق بشر تناقض دارد.

«مصطفی الرمید» وزیر حقوق بشر مراکش نیز در این باره گفت: همه شریعت ها و قوانین اتفاق نظر دارند که آزادی بیان آزادی مطلق نیست. از مهمترین حدود در این زمینه ممنوعیت استفاده از آزادی بیان برای تحریک نفرت، خشونت و تروریسم است که به اصل ارزش ها و اصول حقوق بشر لطمه می زند.

الرمید افزود: آزادی بیان در چنین حالتی خطری واقعی برای ثبات جوامع، همزیستی گروهها و صلح اجتماعی ملت هاست.

نظر شما