شناسهٔ خبر: 22102141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

موسوی لارگانی در گفتگو با بولتن نیوز:

موسسه نور وام‌های کلانی به مدیران خودپرداخت کرد

بولتن نیوز

موسوی لارگانی گفت: طبق قانون بانک مرکزی بانک‌ها ومؤسسات می‌تواننداز شبکه شتاب برداشت‌هایی داشته باشنداما موسسه نوربیش‌ازحدقانونی برداشت‌هایی داشته است

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد مؤسسات مالی اعتباری ازجمله موسسه نور گفت: موسسه نور وام‌های کلانی به مدیران خودپرداخت کرد که این وام‌ها باید برگردانده شود.

موسسه نور وام‌های کلانی به مدیران خودپرداخت کرد

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به مشکلات مؤسسات مالی اعتباری ازجمله موسسه نور گفت: ما معتقدم مؤسسات مالی اعتباری چه آن‌هایی که مجوز دارند و چه آن‌هایی که مجوز ندارند، باید تحت نظارت بانک مرکزی باشد و زیر نظر این بانک فعالیت کند.

وی افزود: متأسفانه بانک مرکزی به وظایف خود عمل نکرد و شاهد مشکلاتی در مؤسسات مالی و اعتباری ازجمله موسسه نور بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پرداخت وام‌های کلان این موسسه به مدیران خود گفت: متأسفانه ما شاهد این اقدام موسسه نور بودیم و وام‌های کلانی به مدیران این موسسه پرداخت شد.

موسوی لارگانی همچنین با اشاره به‌اضافه برداشت این موسسه از شبکه شتاب گفت: طبق قانون بانک مرکزی بانک‌ها و مؤسسات می‌توانند از شبکه شتاب برداشت‌هایی داشته باشند اما موسسه نور بیش‌ازحد قانونی برداشت‌هایی داشته است.

وی با تأکید بر برخورد قانونی با هرگونه تخلف و اقدام غیرقانونی از سوی مؤسسات مالی و اعتباری تصریح کرد: بانک مرکزی وظیفه دارد طبق قانون با مؤسسات مالی و اعتباری که دچار تخلف می‌شوند برخورد قانونی کند و انتظار ما هم این است که بانک مرکزی با وظایف خود عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وقتی بانک مرکزی به وظایف خود به‌درستی عمل نکرد شاهد مشکلات عدیده‌ای در مؤسساتی همچون کاسپین، آرمان و ... بودیم.

نظر شما