شناسهٔ خبر: 22102000 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین وضعیت اجرای عملیات زیرساختی شورورزی در کانون بحرانی گردو غبار

30057

عملیات زیرساختی شورورزی به منظور انتقال انواع فناوری‌ها و در ادامه توسعه آن در کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار در مراحل پایانی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عملیات زیرساختی شورورزی در قالب یک طرح همکاری میان صندوق توسعه زیست فناوری، موسسه جهاد نصر، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و مرکز ملی تحقیقات شوری کشور در حال اجرا است.

عملیات زیرساختی شورورزی شامل ساخت استخرهای پرورش میگو و آرتمیا در سطح بالغ بر 7 هکتار است که اجرای این عملیات آغاز شده و در حال نهایی شدن و رو به اتمام است.

تاکنون مرحله تولید بذر و نهال مورد نیاز مطابق با شرایط آب و خاک شور در کانون بحرانی تولید گرد و غبار برای انتقال به عرصه مدنظر در طرح شورورزی انجام شده است.

با شروع عملیات انتقال آب به کانون تولید گرد و غبار، «تسطیح اراضی»، «آبشویی در قالب اجرای طرح پایلوت شورورزی»، «آبگیری استخرها» و «کشت انواع گیاهان» نیز آغاز خواهد شد.

علاوه بر آن گیاهانی از قبیل کوشیا، پانیکوم، کینوا (خاویار گیاهی)، سالیکورنیا (نمک سبز)، گز بومی و اکالیپتوس در این زمین‌ها کشت خواهد شد.

با انجام این عملیات به صورت کامل، شاهد تحول اساسی برای انتقال انواع فناوری‌ها و در ادامه توسعه آن در مناطق تولید گرد و غبار و محل‌های برداشت خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما