شناسهٔ خبر: 22101871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در سیستان‌وبلوچستان؛

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فرهنگی مددجویان

گروه اجتماعی: معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد استان برای برگزاری اردوهای زیارتی و برنامه‌ آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خانوارهای تحت حمایت هزینه شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در شش ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد استان برای برگزاری اردوهای زیارتی و برنامه‌ آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خانوارهای تحت حمایت هزینه شده است.
سید محمدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان با اعلام این خبر، افزود: حوزه فرهنگی کمیته امداد این استان برای عملیاتی کردن اهداف اساسنامه، برنامه پنج ساله ششم و سیاست‌های فرهنگی بر پایه نیازهای مددجویان موردحمایت به‌ویژه نوجوانان و جوانان هر ساله اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی به صورت فراگیر و هدفمند می‌کند.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری، شکوفایی استعدادهای مددجویان و همچنین تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنها از جمله اهداف مهم این نهاد است، افزود: در این زمینه برنامه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خانوارهای تحت حمایت با محوریت خانواده محوری، مسجد محوری و تربیت محوری تدوین شده که در کانون‌های فرهنگی و تربیتی (دائم، موقت و پیروان ولایت) اجرا می‌شود.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان ادامه داد: اولویت برنامه‌ها با زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دوشیزگان و پسران غیرمحصل ساکن در مناطق روستایی، دختران و پسران در آستانه ازدواج و دانش‌آموزان دارای تحصیلات ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.
وی با بیان اینکه بهره‌مندی از موضوعات آموزشی از قبیل مباحث اعتقادی، قرآن و مفاهیم، اخلاق‌اسلامی، احکام، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره و هدایت تحصیلی، مهارت‌های زندگی از جمله برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری، پرورشی و آموزش‌های علمی این کانون‌ها است، اعلام کرد: در هر گروه آموزشی، مخاطبان شرکت‌کننده در برنامه‌ها از نظر سطح تحصیلات، سن، محل سکونت(شهر یا روستا)، علت تحت حمایت بودن و یا جنسیت برای گذراندن دوره‌های آموزشی تقسیم‌بندی می‌شوند.
حسینی با بیان اینکه این سطح‌بندی با تشخیص کارشناس آموزش خانواده یا سایر کارشناسان مربوطه صورت می‌پذیرد، گفت: در هر سطح آموزش‌های متفاوتی برای جامعه هدف طراحی شده و در صورت نیاز میزان آموزش ها افزایش می‌یابد.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در کانون‌های دائم و موقت این نهاد برای ارتقا سطح علمی و فرهنگی مددجویان برنامه‌ریزی شده به طوری که کانون‌های دائم درطی سال و کانون‌های موقت صرفاً در ایام تابستان تشکیل می‌شوند.

نظر شما