شناسهٔ خبر: 22101800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با مهر مطرح کرد:

نظارت بر بازار تلفن همراه استان کرمانشاه پس از اجرای طرح ریجستری

کرمانشاه- مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از نظارت این نهاد بر بازار تلفن همراه استان و فروش آن پس از اجرای طرح ریجستری خبر داد.

صاحب‌خبر -

داریوش جودکی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اجرای طرح ریجستری تلفن همراه  در استان و جزئیات اجرای این طرح گفت: طرح ملی ریجستری تلفن همراه به شکل هماهنگ در سراسر کشور در حال اجرا است و اهداف خاصی از جمله مبارزه با قاچاق تلفن همراه – با توجه به اینکه تلفن همراه یکی از کالاهای عمده قاچاق است-  را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قاچاق تلفن همراه براساس مدل های جدید تلفن همراه بصورت روزانه انجام می شود،  لذا طرح بسیار خوبی بوده که توسط  وزیر ارتباطات و وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری ابه اجرا درآمده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح، طرح بسیار خوبی است و نظر دستگاه های متولی امر هم این نیست که واردات و یا داد و ستدد تلفن همراه صورت نگیرد، گفت:  بلکه دستگاه هاای متولی بسیار مایل هستند کشور از این لحاظ بروز باشد و واردات گوشی تلفن همراه هم بر اساس پرداخت امور گمرکی کماکان ادامه داشته باشد و مردم از تلفن همراه های جدید داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

 وی تاکید کرد: مردم نگران این قضیه نباشند تنها این طرح برای گوشی های است که از این به بعد قاچاقی وارد می شود و بر اساس این طرح دیگر فعال نمی‌شود و هیچگونه خدماتی از سوی اپراتور ها به آنها تعلق نخواهد گرفت و هیچ دسترسی وجود ندارد.

آقای جودکی در جواب سوال مردم مبنی بر کنترل طرح ریجستری و عواقب آن و گران شدن تلفن همراه پس از کلید خوردن این طرح  در بازار گفت: این طرح به نفع مردم است و جلوی ورود گوشی قاچاق را می گیرد و  تاثیری در قیمت گوشی نخواهد داشت.

وی  در پاسخ سئوال دیگری در رابطه با طرح مشابه در خصوص سایر کالا های تولید داخل  گفت:  فعلا طرح مبارزه با قاچاق کالای تلفن همراه عملیاتی شده است و امیدواریم در خصوص سایر کالاها هم اجرا شده و استمرار داشته باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه  درخصوص مشکلات افزایش قیمت تلفن همراه، نحوه فعال شدن تلفن همراه، قطعات جانبی تلفن همراه و گوشی های غیر فعال در انبارها و ... اظهار داشت: در حال حاضراین طرح  فقط در خصوص تلفن همراه است و سعی بر این شده که مردم و مصرف کننده زیان نکنند و علاوه بر رعایت حقوق مصرف کنندگان امور گمرکی دولتی نیز پرداخت شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم این طرح بر رونق بازار گوشی و تولید تلفن همراه در داخل تاثیر مثبت داشته باشد و دیگر  مزیت های این طرح حمایت از تولید داخلی در کشور است.

جودکی با بیان اینکه س از اجرای طرح ریجستریتعزیرات حکومتی بیش از پیش بر بازار تلفن همراه استان  نظارت خواهد کرد، از عموم مردم خواست با شعب تعزیرات حکومتی همکاری کرده و نقش پر رنگ تری را ایفا و از حقوق به حقه خودشان دفاع کنن.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تاکید کرد: مردم هیچگونه اجحاف و تخلفات را نادیده نگرفته و تخلفات را به ما گزارش کنند و از طریق دستگاه های نظارتی، یا بصورت حضوری و یا به سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵  موارد تخلف را به ما اعلام کنند.

نظر شما