شناسهٔ خبر: 22101750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیش‌بینی ورود 35 هزار زائر پاکستانی به مرزهای سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال همزمان با ایام اربعین حسینی حدود 35 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور شده و به عتبات عالیات سفر کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، صبح امروز در نشست هماهنگی و بررسی مشکلات زوار پاکستانی اربعین حسینی، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال همزمان با ایام اربعین حسینی حدود 35 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور شده و به عتبات عالیات سفر کنند.
وی ادامه داد: با توجه به حضور پرشور زوار پاکستانی در مراسم اربعین و روند روبه‌رشد سفر زائران این کشور به عتبات عالیات، موضوع ساماندهی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مختلف برای خدمت‌رسانی مطلوب اهمیت ویژه‌ای دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری به ظرفیت‌های نقاط مرزی اشاره کرد و افزود: باید یک موقعیت اقتصادی، زیارتی و توریستی برای مرزهای استان تعریف کنیم تا این منطقه به کانون تردد و منافع مردم  تبدیل شود.
وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی درست، می‌توان علاوه بر تلاش برای ارائه خدمات شایسته و مطلوب، از فرصت توریسم و جهانگردی، برای رونق اقتصادی و رفع مشکل اشتغال مردم استان بهره گرفت.
جمشیدنژاد بیان کرد: باید از افرادی که به زبان اردو و یا انگلیسی مسلط هستند، برای جذب زائران و گردشگران خارجی استفاده کرد و سازمان حمل و نقل نیز باید شرکت‌های خصوصی خدمت‌رسان را به این سمت ترغیب کند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه خدمات فرهنگی باید شایسته اربعین و نیز نظام اسلامی باشد، افزود: دستگاه‌های فرهنگی از ظرفیت هیئات مذهبی به نحو احسن بهره ببرند؛ برنامه‌هایی برگزار شود که نتیجه آن در راستای ارتقای معنویت، مثبت باشد.

نظر شما