شناسهٔ خبر: 22101649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سروری مطرح کرد؛

اروپایی‌ها مواضعی دو پهلو در قبال برجام دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: امروز اگر ایران در جهنم ناامن منطقه امن است، یکی از مولفه‌های تاثیرگذار آن تقویت بنیه دفاعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نقش اروپایی‌ها در قبال اجرای برجام، اظهار کرد: اروپایی‌ها به شکل دو پهلو در مورد برجام موضع‌گیری می‌کنند، از یک طرف رفتار ترامپ را نفی  و از طرف دیگر مهمترین خواسته‌های  او را عملا تایید می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون  ترامپ بحث قدرت موشکی، حضور قدرتمندانه  ایران در منطقه و سپاه پاسداران را دستاویزی برای بهانه جویی‌های خود قرار داده است و اروپا عملا مفاد درخواست‌های ترامپ را تایید می‌کند.

سروری گفت: احساس نگرانی‌های بیخود اروپا همچون آمریکا، از قدرت موشکی ایران بیانگر تایید خواسته‌های ترامپ است و این احتمال وجود دارد که ترامپ با یک برنامه ریزی دقیقی بتواند موضوع برجام را دست مایه‌ای قرار  دهد تا در بحث قدرت موشکی، حضور مقتدرانه ایران در منطقه و سپاه پاسداران با اروپایی‌ها به اجماع برسد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: ممکن است ترامپ به اروپایی‌ها بگوید اگر شما می‌خواهید من از برجام خارج نشوم باید در موضوع قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای ایران و سپاه  با من همراهی کنید.

وی با بیان اینکه این خطر وجود دارد که اروپایی‌ها متن و حاشیه را با هم جا به جا کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نگاه هوشمندانه‌شان عمق آینده اروپایی‌ها را تشخیص دادند و معتقد هستند که اروپایی‌ها باید هزینه لازم را برای برجام پرداخت کنند و صرفا به موضوعات سطحی اکتفا نکنند.

سروری درباره چرایی تقویت قدرت دفاعی کشورمان، افزود: امروز اگر ایران در جهنم نا امن منطقه امن است حتما یکی از مولفه‌های تاثیرگذار آن قدرت موشکی و تقویت بنیه دفاعی است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قدرت دفاعی ایران صلح آمیز است، برای بازدارندگی و جلوگیری از وقوع جنگ است، یعنی برخلاف اظهارات ترامپ ، که قدرت موشکی ایران را جنگ طلبانه عنوان می‌کند، موضوع موشکی ایران کاملا صلح طلبانه است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی قدرت بازدارندگی ایران افزایش می‌یابد، اساسا جنگی اتفاق نمی‌افتد، چون ایران از موشک به عنوان ابزاری دفاعی استفاده می‌کند و صلح در منطقه برقرار می‌ماند در واقع  افزایش قدرت دفاعی ایران تقویت کننده پایه‌های صلح در منطقه است.

نظر شما