شناسهٔ خبر: 22101592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

قبله نمای حقیقی دل باید متوجه خدا باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید قبله نمای حقیقی دل متوجه خدا باشد، گفت: امروز جان، مال و ناموس مردم به نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروهایی امین سپرده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز ( 2 آبان) در ديدار با فرماندهان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران مستقر در بيرجند اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ هستند و در بیعت با امام خمینی(ره) سبقت گرفتند و جایگاه ویژه ای در تاریخ ثبت کردند.

 

وی با بیان اینکه در حالی که ما بیشتر به برون از خود توجه داریم و نسبت به دیگران قضاوت می کنیم، افزود: اما آیا برای خودمان تاکنون سوال ایجاد شده است که خودم چگونه انسانی هستم؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راندمان کار خوب معیار نیست، گفت: به این معنا که این را تعبیر به حسن فعلی می کنند و امکان دارد انسانی بد، اما کار خوب انجام دهد بنابراین در عین حالی که باید حتماً لحاظ شود اما کافی نیست.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: آنچه بالاتر از کار خوب است حسن فاعلی است یعنی علاوه بر کار خوب، باید کننده کار نیز خوب باشد و حتی امکان دارد یک انسان خوب بر اثر عارضه ای کار بدی انجام دهد مثلا در طبیعت اقتضای درخت سیب این است که میوه شیرین و خوشمزه به بار بیاورد اما اگر آفتی به آن برسد همان میوه تلخ می شود بنابراین انسان نیز اینگونه است و امکان دارد از انسانی خوب کار بد سر بزند.

 

وی به طور خلاصه به حکایت عبرت آموز فشار قبر سعد بن معاذ اشاره کرد و گفت: سعد بن معاذ مرد بسیار خوبی بود که در جنگ خیبر زخمی و سپس شهید شد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) شخصا او را دفن کردند و در مراسم تشیع به احترامش با پای پیاده آمد و احترام زیادی به وی نمود تا جایی که مادر سعد بن معاذ گفت: گوارا باد بر تو بهشت. اما پیامبر (صلی الله علیه و آله) در پاسخ وی گفت: همانا اكنون فشار قبر، سعد را گرفت چرا که با خانواده اش بداخلاق بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: معیاری خوبی انسان این است که قبله نمای قلب او به سمت خوبی ها گرایش داشته باشد و وقتی انسان می خواهد بداند جایگاهش چیست باید به دلش نگاه کند که آیا قطب نمای آن به سمت جریان های توحیدی و عدل و حق گرایش دارد یا به سمت ستمکاران و مستکبران؟

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر قبله قلب انسان به سمت خیانت و اختلاس و دزدی باشد طبعاً از انسان های درست خوشش نمی آید و انسان همان چیزی که دورت دارد است و در قیامت نیز با همان چیزی که دوست داشته محشور می شود.

 

وی با بیان اینکه در اطراف پیامبران انسان های زیادی داشته ایم که در ردیف اول بودند اما انگیزه آنان برای خوشان بود نه برای کمک به راه پیامبران، افزود: بسیاری از مواقع انسان خیال می کند سر خدا و بندگانش کلاه گذاشته اما این گونه نیست بعدها  این ها خودش جواب می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قبله نمای حقیقی دل باید متوجه خدا باشد، بیان داشت: در دلی که محبت خدا باشد هیچ چیز دیگری جای ندارد اما هر چه غیر از خداوند در دل انسان باشد او را به رسوایی می کشد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در جریان انقلاب اسلامی نیز کسانی بودند که از قبل از پاریس همراه امام خمینی(ره) بودند اما چون دل در گرو جای دیگری داشتند هرکدام با اقدامی خود را رسوا کردند، افزود: انسان بد به بدها ملحق می شود و تنها انسان خوب به حق ملحق خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قبل از انقلاب که بیگانگان بر کشور حاکم بود و دست نشاندگان آنان این نیروهای ارتش را برای طاغوت پرورش می داد اما دلشان با انقلاب و حق بود، گفت: در آن زمان هنوز کسی باور نمی کرد انقلاب و حکومتی در برابر آمریکا و شوروی برپا شود اما نیروی هوایی ارتش با وجود تمام خطرات با امام راحل بیعت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز جان، مال و ناموس مردم به نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروهایی امین سپرده می شود.

 

 

 

نظر شما