شناسهٔ خبر: 22101060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آنچه در برنامه نود گذشت؛

آنچه در برنامه نود گذشت +عکس و فیلم

منبع: وب سایت برنامه نود

برنامه نود این هفته با محوریت دربی تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس روی آنتن رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارمشرق، برنامه ۱ آبان نود با محوریت بررسی هفته دهم رقابت های لیگ برتر و مسابقات پرسپولیس و استقلال در جام حدفی از ساعت ۲۲:۳۸ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه سوال نظرسنجی درباره پیش بینی نتیجه دربی ۸۵ پخش شد.

نظرسنجی نود

 خلاصه مسابقه پرسپولیس ۲-۲ الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

عملکرد نمایندگان ایران در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و جام باشگاه های آسیا مرور شد که استقلال با ۷ بار حضور و پرسپولیس با ۵ حضور بیشترین سابقه را دارند.

آمار نود

خلاصه دو مسابقه تیم ملی نوجوانان مقابل مکزیک و اسپانیا در جام جهانی پخش شد.
بهترین عملکرد تیم های ملی ایران در جام جهانی در تمامی رده ها در این دوره با حضور در یک چهارم نهایی به ثبت رسید.

آمار نود

 
خلاصه مسابقه ذوب آهن ۰-۳ پارس جنوبی
نکته ها: پارس جنوبی تنها تیم بدون باخت
اولین پیروزی تارتار برابر قلعه نویی
قلعه نویی برای سومین بار در دوران مربی گری خود در خانه با اختلاف سه گل شکست خورد

خلاصه مسابقه نفت تهران ۱-۰ استقلال خوزستان
نکته ها: اولین کلین شیت نفت تحت هدایت حمید درخشان
استقلال خوزستان ۹ بازی بدون برد، بدترین عملکرد این تیم در تاریخ لیگ برتر

بیشترین تعداد گلزن مجزا در لیگ را پارس جنوبی با ۱۱ بازیکن و ذوب آهن و پیکان با ۹ بازیکن داشته اند.

آمار نود

آل کثیر با ۷۵ درصد، بیشترین سهم از گل های تیمش را داشته و خالقی فر و علی محمدی دوم و سوم هستند.

آمار نود



خلاصه مسابقه جام حذفی استقلال ۲-۱ نساجی مازندران
نکته ها: اولین گل علی قربانی در سال ۹۶
اولین گل غیرایستگاهی نساجی در این فصل
استقلال برای سومین فصل پیاپی در جام حذفی با مربی استقلالی رو به رو شده و به پیروزی رسید

بازیکنان برتر لیگ براساس نمرات سایت برنامه نود اعلام شد که مهدی کیانی، فرشاد محمدی مهر و عیسی آل کثیر در حال حاضر در رده های اول تا سوم هستند.

آمار نود

آیتم ویژه ای از هواداران پرشور نساجی و حضور آنان در ورزشگاه آزادی برای بازی استقلال پخش شد.


مسعود مرادی کارشناس این هفته به برنامه آمد و داوری مسابقه ذوب آهن - پارس جنوبی بررسی شد: آفساید واضح ۴ بازیکن ذوب آهن روی ضربه کاشته اعلام نشد. پنالتی پارس جنوبی درست بود و مدافع با زانویش پشت پای بازیکن حریف را زد.

داوری مسابقه نفت تهران - استقلال خوزستان: کارت زرد اول و دوم نصرتی و اخراج او درست بود.

داوری مسابقه استقلال - نساجی: سرنگونی مهاجم نساجی در محوطه جریمه خطا بود و مدافع استقلال دست بازیکن نساجی را کشید و باید اخراج می شد و پنالتی اعلام می شد که نشد. خطای هند قبل از اعتراض و اخراج پاشازاده سرمربی نساجی به اشتباه اعلام شد. گل دوم استقلال درست بود و آفساید نبود. گذاشتن پای بازیکن نساجی روی پای بازیکن استقلال باید با کارت قرمز جریمه می شد. ضربه آرنج بازیکن نساجی به صورت خسرو حیدری باید با کارت قرمز جریمه می شد. سرنگونی مهاجم نساجی روی ارسال در نیمه دوم پنالتی نبود و خطایی رخ نداد.

مسعود مرادی برنامه نود

 کلیپ منتخب از لحظه های جذاب و گلهای تاریخ دربی بین استقلال و پرسپولیس پخش شد. (فیلم لحظات حساس دربی‌های گذشته)

گزارشی از حواشی بازی دوستانه بین مهاجرین افغان و هنرمندان ایران پخش شد.

گفت و گویی جالب و شنیدنی با علی علیزاده، شیث رضایی و مهرزاد معدنچی به عنوان مقصران همیشگی دربی پخش شد.

بررسی مشکل تاریخی تقسیم مساوی سکوهای ورزشگاه در دربی و سهم برابر تماشاگران دو تیم در بازی رفت و برگشت موضوع گزارش بعدی بود.

 فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ روی خط آمد و گفت بلیت فروشی دربی توسط باشگاه پرسپولیس و از طریق موسسه کوثر انجام می شود و نیازی به باز کردن حساب برای طرفداران دو تیم جهت خرید وجود ندارد و هر شخص برای بلیت گرفتن فقط به شماره ملی احتیاج دارد و به هر کد ملی یک بلیت بیشتر فروخته نمی شود. شرکت برهان مبین هم به طور کامل کنار گذاشته شده مگر اینکه خود باشگاه ها بلیت فروشی را به آنها واگذار کنند.

فتاحی همچنین درباره رعایت کردن سهم میزبان و میهمان در سکوها هنگام برگزاری دربی گفت: آقای تاج نامه زده و قرار است بررسی کنیم راهکارهای انجام میزبانی و مهمانی در دربی اتفاق بیفتد. باید زیرساخت ها صورت بگیرد و صندلی ها شماره گذاری شده و گیت ها مشخص شود و تماشاگران هر تیم سر جای خودش بنشینند. در اهواز هفته قبل دیدید پرسپولیسی ها بیشتر بودند و ما نمیتوانیم ورزشگاه را خالی بگذاریم. قانون سازمان لیگ می گوید میزبان ۹۰ درصد سهم دارد اگر بتواند سهم خود را پر کند در غیر این صورت نمی توان تماشاگران مهمان را پشت درها نگه داشت. امسال بازی برگشت دربی امکان تقسیم میزبان و مهمان وجود ندراد اما انشاالله برای سال آینده زیرساخت آماده می شود و این عظم در سازمان لیگ وجود دارد تا میزبانی واقعی در دربی انجام شود. اگر تا حالا سازمان لیگ اقدامی نکرده به خاطر این است که بلیت فروشی در اختیار سازمان لیگ بوده و حرف و حدیث پیش می امد و می گفتند حق ما بیشتر است اما چون الان بلیت فروشی به باشگاه ها واگذار شده امکان تفکیک وجود دارد.

گفت و گو با امید روانخواه، حنیف عمران زاده، ادموند بزیک و بهروز رهبری فرد چهار پیشکسوت سرخابی درباره کری خوانی ها و جذابیت ها قبل از دربی پخش شد. (فیلم کری خوانی سرخابی‌ها)

آنالیز وضعیت کلی و نقاط ضعف و قوت پرسپولیس و استقلال پیش از دربی ۸۵ پخش شد. (فیلم آنالیز عملکرد سرخابی‌ها قبل از دربی)

بررسی قانون و برخورد انضباطی لازم با مواردی همچون قلیان کشیدن بازیکنان انجام شد که مشخص شد بندی برای برخورد با این بازیکنان در قانون نیست.

 مرتضی تورک، رییس کمیته اخلاق روی خط تلفنی آمد و درباره آخرین وضعیت محرومیت وریا غفوری و محسن مسلمان دو بازیکن استقلال و پرسپولیس به خاطر مسئله قلیان گیت صحبت کرد.

وی گفت: هنوز حکمی برای دو بازیکن صادر نشده است و این دستور موقت بوده است و هنوز رسیدگی به پرونده انجام نشده است. در آیین نامه کمیته اخلاق آمده است اگر موارد مهمی باشد دستور موقت صادر شود و سپس رسیدگی انجام شود.

تورک در واکنش به این که گفته می شود کمیته اخلاف مرجع رسیدگی به قلیان کشیدن بازیکنان نیست گفت: ما قبول داریم مرجع باید باشگاه باشد ولی وقتی باشگاه به وظیفه خودش عمل نمی کند ما مجبور هستیم رسیدگی کنیم. در همین مساله باشگاه تراکتورسازی هیچ کس دخالت نکرد و اصلا علاقه ای نداشتند ورود کنند و حتی نامه نگاری کردند و از کارشان حمایت کردند اما افکار عمومی فدراسیون فوتبال را تقبیح می کند و انتظار دارد رسیدگی شود. ما از نظر قلیان کشیدن یک فوتبالیست ورود نکردیم از نظر این که قلیان ریشه فوتبال ما را هدف گرفته جلو آمدیم.

وی در پاسخ به این سوال که فردا این دو بازیکن بخشیده می شوند یا خیر گفت: من الان نمیتوانم رای را صادر کنم. فردا از دو بازیکن برای محاکمه و رسیدگی دعوت کردیم.
تورک در پاسخ به این که چرا سایر بازیکنانی که عکسشان منتشر شده دعوت نکردید گفت: الان در فضای مجازی می گویند این عکس فتوشاپ است. اگر عکس نامناسبی از شما مونتاژ شود و منتشر شود چه کاری می کنید؟ شکایت نمی کنید؟ از یکی از همین بازیکن سوال می کنم چند ماه است پرونده شما در کمیته اخلاق مطرح شده؟
وی افزود: یک سری از آسیب ها هستند که فوتبال ما را تهدید می کنند هرچند که ریز باشند. مثل شرکت کردن شخص در یک کلوپ شبانه، اگر ما وارد شویم می گویید وارد فضای خصوصی شدید چون باشگاه های ما وارد نمی شوند ما برای حیثیت و اعتبار فوتبال وارد می شویم. پرونده‌ای داریم که یک فوتبالیست رده بالا در ساعت یک بامداد در شرایطی که در حال مستی بوده یک مامور نیروی انتظامی را کشته است. آیا کمیته اخلاق نباید به این موضوعات وارد شود؟ ولی در شرایطی که یک فوتبالیست الگو است و هزاران نفر بازی او را می‌بینند، باید حق داد کمیته اخلاق در غیاب باشگاه‌ها تصمیم بگیرد.

برنامه نود

برنامه نود

برنامه نود

برنامه نود

مجید جلالی مربی برتر ماه های شهریور و مهر لیگ از دید کارشناسان برنامه نود انتخاب شد. پس از جلالی، برانکو و تارتار دوم و سوم شدند.

آمار نود

گفت و گو با جلالی به بهانه انتخاب به عنوان سرمربی برتر ماه همراه با اهدای جایزه او پخش شد.

مجید جلالی برنامه نود

علی علیپور مهاجم پرسپولیس هم بهترین بازیکن ماه لیگ شد و گفت و گو با او پخش شد.

علی علیپور برنامه نود

آمار نود

۹۰ درجه با مرور طنز هفته دهم لیگ برتر پخش شد و شامل لحظات زیر بود:
قرار گرفتن کلید و پریزهای ورزشگاه نقش جهان در نقطه خطرناک!
ژست های عجیب قیلم بردارهای لیگ برتر و ترس بازیکنان
پرتاب آدمیزاد در برخی ورزشگاه ها پس از سنگ و بطری!
رونمایی از بدل مانوئل نویر در دروازه تراکتورسازی
سردرگمی و اختلاف حسین حسینی و استقلالی ها در عکس تیمی
تلاش فتوشاپ کاران برای محروم کردن اهالی فوتبال
مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مالک باشگاه نفت برای فهمیدن سرمربی فعلی باشگاه!

خلاصه مسابقه سیاه جامگان ۰-۱ نفت آبادان
نکته ها: اولین گل رسمی در ورزشگاه امام رضا
اولین پیروزی خارج از خانه صنعت نفت آبادان
سیاه جامگان تنها تیم بدون برد در بازیهای خانگی
اولین پیروزی خارج از خانه صنعت نفت

 
تعداد تماشاگران مسابقه سیاه جامگان و نفت در ورزشگاه امام رضا ۱۲۳۰۰ نفر بود در حالی که میانگین تماشاگران سیاه جامگان در سه فصل گذشته ۳۵۰۰ نفر بوده است.

آمار نود


خلاصه مسابقه پیکان ۲-۱ تراکتورسازی
نکته ها: برد جلالی برابر تراکتورسازی بعد از ۷ شکست پیاپی برابر این تیم
دو بازی دو گل به خودی به ضرر تراکتورسازی

مجید جلالی بعد از مدت ها ناکامی مقابل تراکتورسازی برنده شد.

آمار نود

خلاصه بازی فولاد ۱-۱ سایپا
نکته: فولاد ۶ فصل بدون شکست در اهواز برابر سایپا

 داوری مسابقه سیاه جامگان - نفت آبادان: پنالتی سیاه جامگان درست بود و اسدی با دست برای دفع توپ رفت. کارت زرد دوم و اخراج  مدافع سیاه جامگان به دلیل متوقف کردن بازیکن نفت در آخرین نقطه خط دفاعی درست بود. پنالتی نفت آبادان اشتباه بود و بازیکن سیاه جامگان بیرون از محوطه جریمه خطا کرد و باید ضربه آزاد مستقیم و اخراج انجام می شد. کارت زرد دوم و اخراج بادامکی به دلیل اعتراض به داور درست بود.

داوری مسابقه پیکان - تراکتورسازی: سرنگونی بازیکن تراکتورسازی در محوطه جریمه خطا نبود و مدافع پیکان توپ را زد و پنالتی نکرد.

داوری مسابقه فولاد - سایپا: گذاشتن پای بازیکن فولاد روی پای بازیکن سایپا باید با کارت زرد جریمه می شد. پنالتی سایپا که اعلام شد و برگردانده شد درست بود و داور به اشتباه تصمیم خود را برگرداند. پنالتی بعدی سایپا هم درست بود و مدافع فولاد با دستش توپ را دفع کرد. سرنگونی مهاجم سایپا در محوطه جریمه در ادامه در حین چرخش خطا نبود و خودش زمین خورد و بلافاصله مدافع فولاد پشت پای چپ بازیکن دیگر سایپا را زد و باید یک پنالتی دیگر اعلام می شد و در مجموع سایپا سه پنالتی طلبکار شد که فقط یکی اعلام شد. پاس رو به عقب مدافع سایپا به اخباری عمدی نبود و داور نباید ضربه آزاد اعلام می کرد و بازیکن این تیم توپ را بد کنترل کرد که به دروازه بان رسید. ضربه آزاد فولاد هم باید تکرار می شد چون توپ با لمس پا حرکت نکرد.

 درویش مدیرعامل سایپا روی خط تلفنی آمد و درباره اشتباهات داوری متعدد علیه این تیم صحبت کرد و گفت در چند بازی علاوه بر بازی با فولاد داوری به ضرر ما بوده. در بازی قبلی نه تنها پنالتی روی ترابی اعلام نشد بلکه بازیکن ما به خاطر تمارض کارت زرد گرفت و محروم شد. در بازی پارس جنوبی دقیقه ۹۶ پنالتی اعلام شد. در بازی اکسین هم پنالتی تیم ما اعلام نشد و همان توپ به گل تبدیل شد و جام حذفی را از دست دادیم و درمجموع می گویند اشتباهات داوری جزیی از داوری است اما فعلا همه اشتباهات به ضرر تیم ما بوده است.

آیتمی درباره اشتباهات بزرگ دروازه بانان در چهار فصل اخیر در بازی با پا و گلهای عجیب به ثمر رسیده پخش شد.

خلاصه مسابقه پرسپولیس ۲-۰ نفت در جام حذفی
نکته ها: اولین گل منشا در ورزشگاه آزادی
گلزنی علیپور در چهار جام لیگ، حذفی، سوپرجام و آسیا برای پرسپولیس
اولین کلین شیت پرسپولیس پس از ۶ بازی
پرسپولیس تنها تیم ۶ تیم اول لیگ که در جام حذفی باقی مانده

۵ بازی آخر پرسپولیس و نفت تهران با بردهای راحت و پرگل سرخپوشان همراه بوده است.

آمار نود

 رکوردداران گلزنی متوالی در مسابقات تاریخ لیگ مرور شد که محمد قاضی با زدن ششمین گل متوالی در رده دوم قرار گرفت.

آمار نود

خلاصه مسابقه سپیدرود ۲-۱ پدیده
نکته ها: اولین گلی که پدیده در تاریخ لیگ برتر روی پرتاب اوت خورد
باخت پدیده پس از ۶ بازی

خلاصه مسابقه گسترش فولاد ۰-۰ سپاهان
نکته ها: سپاهان بدون پیروزی خارج از اصفهان
کرانچار بی شکست برابر گسترش فولاد

سپاهان صاحب بدترین خط حمله نیمه اول در لیگ بدون گل زده است.

آمار نود

از نود تا نود با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد و شامل بخش های زیر بود:
خالی شدن دست یحیی گل محمدی با محرومیت دو ماهه مهدی کیانی از سوی کمیته اخلاق
مشکلات مالی و مدیریتی استقلال خوزستان صدای عبدالله ویسی را درآورده
جایگاه بد و بدون دید خبرنگاران ورزشگاه سردار جنگل
تخمه فروشی یک شخص تحصیل کرده با یک فوق لیسانس و دو لیسانس در کنار ورزشگاه
ادعای حسین بادامکی مبنی بر فحاشی و تهدید کرار جاسم در بازی سیاه جامگان و صنعت نفت
بازی دوستانه تیم ملی مقابل پاناما و اوکراین در آخرین روزهای فیفا سال ۲۰۱۷

 
داوری مسابقه پرسپولیس - نفت تهران: سرنگونی سیدجلال حسینی روی ضربه کرنر در محوطه جریمه نفت خطا و پنالتی نبود. گل اول پرسپولیس آفساید بود و علیپور جلوتر از مدافعان نفت بود. پنالتی پرسپولیس درست بود و دروازه بان نفت پای راست نعمتی را زد. پنالتی نفت تهران درست بود و علیپور پای چپ مهاجم نفت را زد.

داوری مسابقه گسترش فولاد - سپاهان: برخورد توپ به دست مدافع سپاهان در محوطه جریمه پنالتی نبود و فاصله بسیار نزدیک بود و عمدی در کار نبود.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور بخش بعدی بود که روی آنتن رفت. (فیلم بررسی عملکرد لژیونرها)

مرور گلها و مسابقات هفته دهم لیگ یک آخرین بخش نود این هفته بود که در جدول پخش قرار گرفت.

آمار و رکوردهایی از دربی های گذشته با حضور مربیان خارجی مرور شد.

آمار نود

آمار نود

آمار نود

آمار نود

 با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۲۳ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در نهایت با شرکت دو میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در نظرسنجی ۵۷،۶ درصد برد پرسپولیس، ۱۵،۷ درصد مساوی و ۲۶،۷ درصد برد استقلال را در دربی ۸۵ پیش بینی کردند.

نظر شما