شناسهٔ خبر: 22098060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

تنظیم سیاست خارجی در قالب شعار مرگ بر آمریکا

نخست وزیر: ما سیاست داخلی و روابط خود را در خارج به ویژه با غرب در قالب شعار مرگ بر آمریکا تنظیم می کنیم و این شعار برای ما یک شعار استراتژِیک است.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 2 آبان 63

چکیده:

  • سرتیپ ظهیر نژاد به سمت نماینده امام خمینی در شورای عالی دفاع منصوب شد.

 

  • آیت الله خامنه ای: تعاونی ها وسیع ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در امور مربوط به خود آنهاست.

 

  • موسوی: ما سیاست داخلی و روابط خارجی خود را در قالب شعار مرگ بر آمریکا تنظیم می کنیم.

 

  • با دستیابی رزمندگان اسلام به کلیه اهداف تعیین شده عملیات میمک پایان یافت.

 

  • ظهیرنژاد نماینده امام در شورای عالی دفاع شد.

 

امام خمینی طی حکمی «سرتیپ قاسم علی ظهیرنژاد» را به نمایندگی خود در شورایعالی دفاع منصوب کردند.

در حکم امام آمده است: بدین وسیله جناب عالی را به سمت نمایندگی از طرف خود در شورای عالی دفاع منصوب می نمایم. انشاء الله تعالی ضمن انجام وظایف محوله در این شورا، به قسمت های مختلف ارتش نیز رسیدگی و نظارت نمایید و گزارش مستمر و لازم را به این جانب ارائه نمایید. گفتنی است دیگر نماینده امام در شورای عالی دفاع آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی 2 تن از اعضای شورای عالی دفاع نمایندگان حضرت امام هستند. (1)

 

بررسی مشکلات وزارت کشاورزی در حضور رئیس جمهور

دیروز طی جلسه ای مسائل و مشکلات وزارت کشاورزی با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

آیت الله خامنه ای در این جلسه با تاکید بر اهمیت نقش مردم و بخش خصوصی در سرمایه گذاری و فعالیت در بخش کشاورزی و همچنین نقش تعاونی ها گفت: تعاونی ها وسیع ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در امور مربوط به خود آنهاست و در حقیقت منحصرترین کانال امور اقتصادی مردم در روستاها و بخش ها است.

رئیس جمهور افزود: وزارت کشاورزی برای جلب اطمینان مردم و بخش های خصوصی و مشارکت آنان برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش کشاورزی از هیچ کوششی نباید دریغ کند و همیشه اهمیت این مساله را مورد توجه قرار دهد در این جلسه دکتر زالی وزیر کشاورزی نیز در مورد کارهای در دست انجام این وزارتخانه گزارشی را به اطلاع رئیس جمهور رساند.(2)

 

موسوی: مبارزه با آمریکا در مراودات سیاسی هیچ گاه نباید فراموش شود

سمینار سفرا و کارداران و سرپرستان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین دیروز در ساختمان وزارت خارجه آغاز به کار کرد.

در این سمینار مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان طی سخنانی خطاب به سفرا و کارداران اظهار داشت: در پشت چهره تمدنی غرب و آداب و رسوم فریبنده سیاسی و لبخندها جانور خطرناکی خفته است که باید مواظب آن بود.

آقای موسوی تاکید کرد: اگر ما یک لحظه کینه عمیق غرب و جهان صنعتی را نسبت به انقلاب اسلامی فراموش کنیم راه خود را گم خواهیم کرد. ما در برخوردهای خود چه در زمینه سیاست داخلی و چه در زمینه سیاست خارجی باید عمیقا بر اصول انقلاب تکیه کنیم.

نخست وزیر با تاکید بر این نکته که تکیه بر مبارزه با آمریکا یک تکیه اصولی است که در مراودات سیاسی هیچ گاه و به هیچ بهانه ای نباید فراموش شود گفت: ما سیاست داخلی و روابط خود را در خارج به ویژه با غرب در قالب شعار مرگ بر آمریکا تنظیم می کنیم و این شعار برای ما یک شعار استراتژِیک است.(3)

 

پایان عملیات میمک با موفقیت کامل

با پایان یافتن عملیات در منطقه نظامی میمک نتایج نهایی این عملیات پیروز نیز اعلام شد. بر اساس گزارش قرارگاه عملیاتی مشترک ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب کشور در این عملیات بیش از 3700 تن از مزدوران بعثی به هلاکت رسیدند و در میان کشته شدگان اجساد شمار زیادی از افسران و درجه داران بعثی مشاهده می شود.

بر پایه این گزارش در این عملیات همچنین تعداد 180 تن از نیروهای دشمن بعثی از جمله چندین افسر ارتش عراق به اسارت مدافعین قهرمان انقلاب اسلامی درآمدند. سپاهیان کفر ستیز اسلام همچنین در این عملیات از رودخانه تلخاب گذشته و 50 کیلومتر از اراضی میهن اسلامی و قسمت هایی از دشت هلاله را آزاد کردند. همچنین بر پایه این گزارش سه فروند هواپیما، 2 فروند هلی کوپتر، 95 دستگاه تانک و نفربر و ده ها دستگاه خودروی سبک و سنگین و بیش از 10 انبار مهمات منهدم شد.

همزمان با پایان یافتن عملیات پروزمند میمک در غرب کشور ستاد تبلیغات جنگ نیز با انتشار اطلاعیه ای از آن دسته از فرماندهان عراقی که به اتهام شکست در عملیات میمک در خطر تعقیب و مجازات اعدام قرار گرفته اند دعوت کرد به جمهوری اسلامی ایران پناهنده شوند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 2 آبان 63، ص 12
2. کیهان، 2 آبان 63، ص 2
3. اطلاعات، 2 آبان 63، ص 3
4. اطلاعات، 2 آبان 63، ص 2

انتهای متن/

برچسب‌ها:

نظر شما