شناسهٔ خبر: 22097382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رزمواره مدافعان حرم برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
 

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در نشست نخستین «رزمواره مدافعان حرم» که با حضور مدیران و برگزارکنندگان این رزمواره در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: من به متولیان برگزار کننده این رزمواره خداقوت می گویم که چند نهاد دست به دست هم داده اند تا برای اولین بار رزمواره ای را برگزار کنند که در آن یاد مدافعان حرم گرامی داشته شود.
به گزارش مهر ، وی ادامه داد: اهمیت برگزاری این رزمواره به این دلیل است که گرامیداشت کسانی است که از ناموس و شرف انقلاب اسلامی دفاع کردند. آنها نشان دادند که رویش‌های انقلاب اسلامی پایان ناپذیر است، اینها از نسل نو انقلاب هستند و در مواجهه با بدترین اشرار سینه سپر کردند. از این حیث تردیدی نیست که گرامیداشت چنین شخصیت های کم نظیری رسالت یک رسانه است.
شاه آبادی با اشاره به نقش رزمواره تاکید کرد: بسیاری از افراد تلاش می کنند تا نقش مدافعان را در جامعه با حرکت های فرعی کمرنگ کنند. رزمواره باید جلوی این حرکت‌ها را بگیرد و مانع از کمرنگ کردن این نقش شود. گاهی شدت آرامش مانع از این می شود که بدانیم عظمت و اقتداری در کنارمان است.
معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود از اهمیت نقش رسانه ها و تعامل با مخاطب گفت و بیان کرد: امکان ندارد یک رسانه مدعی رشد روزافزون باشد و خود را بی نیاز و مستغنی از تعامل با مخاطبانش بداند. صدای جمهوری اسلامی و باقی رسانه ها بی نیاز از مشارکت و تعامل جدی با مخاطب در تولید آثار فرهنگی نیستند و غنای رسانه به این تعامل مداوم با مخاطب وابسته است.
شاه آبادی همچنین به شهید حججی و اتفاقات هنری شکل گرفته پیرامون آن اشاره و عنوان کرد: هنرمند در خلاء اثر هنری خلق نمی کند. امروز زمان آن گذشته که تعداد محدودی نویسنده و کارگردان در اتاق های در بسته کار کنند. این هنرمندان هم امروز با توسعه تکنولوژی به میان مردم آمده‌اند و همه مردم نشان دادند که در تالیف ها و خلق های هنری حضور دارند و رسانه باید فرصت حضور و بروز را فراهم کند.
وی در پایان گفت: امکان ندارد گروه های تولیدی صدا بتوانند برنامه‌هایی بدون بهره مندی از مشارکت دوسویه به بهره برداری برسانند. من امیدوارم رزمواره هم که با این هدف اهمیت برای مخاطب تشکیل شده از فرصت خود استفاده کرده آثار نو خلق کند و ما هم به نحو مطلوب این آثار ارائه کنیم.
در بخش دیگری از این نشست، علی اصغر جعفری رئیس ستاد برگزاری نخستین رزمواره مدافعان حرم در توضیحاتی به بخش های مختلف جشنواره اشاره و عنوان کرد: رزمواره مدافعان حرم بخشی از ظرفیت جمهوری اسلامی است و تجلیل از مدافعان حرم، تجلیل از حیثیت، باورها و اعتقادات شیعی و اسلامی و همچنین تجلیل از بلوغ ملت است.
جعفری با اشاره به رزمواره مدافعان حرم گفت: حرکتی که امروز شکل خواهد گرفت پیشنهادی بود که از سوی معاونت صدا و رادیو ایران مطرح شد و به یک رزمواره ملی در همه حوزه ها تبدیل شد.
وی به بخش های مختلف رزمواره اشاره و عنوان کرد: این رزمواره از بخش های دیداری که متولی آن علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، شنیداری توسط معاونت صدا، موسیقی توسط معاونت هنری وزارت ارشاد با نمایندگی فرزاد طالبی، بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها توسط معاونت مطبوعاتی و با نمایندگی محسن فرجادی، بخش مجازی توسط معاونت مجازی سازمان صدا و سیما با نمایندگی سعید مقیسه، بخش سینمایی توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و با نمایندگی ابراهیم بهادری تشکیل شده و برگزار خواهد شد.
در این نشست بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران که دبیری رزمواره مدافعان حرم را به عهده دارد به بخش‌های مختلف شنیداری آن اشاره کرد.‌وی همچنین در این نشست از راه افتادن رادیو تصویری در شبکه رادیو ایران در هفته جاری خبر داد که افتتاح آن همزمان با شروع به کار رزمواره مدافعان حرم خواهد بود.
علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی نیز در این نشست نقش مدافعان حرم را یک نقش بشردوستانه و فراتر از مذهب دانست و تاکید کرد: دفاع از حرم یک حرکت انقلابی در دفاع از انسانیت است.
محسن فرجادی به نمایندگی از معاونت مطبوعاتی نیز اظهار کرد: در چند سال گذشته در مطبوعات با طیف وسیعی از محتوا رو به رو بودیم که به نوعی پاسخگویی به شبهات و یا تبیین مسائل مرتبط با مدافعان حرم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما