شناسهٔ خبر: 22096779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده مرزبانی ایران اعلام کرد:

سه سال حبس جریمه ورود غیرقانونی به عراق

آبادان - ایرنا - فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی جریمه ورود غیرقانونی به عراق را سه سال حبس اعلام کرد و گفت: نیروهای انتظامی از تردد زائران بدون گذرنامه و روادید معتبر در مرزهای چهارگانه اربعین جلوگیری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی دوشنبه در نشست مشترک با رییس پلیس استان بصره و فرمانده مرزبانی منطقه 4 عراق در شلمچه افزود: پیش بینی های نظامی برای امنیت زائران در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی اتخاذ شده است و مشکلی در تامین امنیت زائران وجود ندارد.
وی از زائران اربعین حسینی خواست تا با مدارک مورد نیاز از جمله روادید معتبر و گذرنامه به مرزهای چهارگانه مراجعه کنند.
سردار رضایی ماموران مرزبانی و انتظامی در مرزها را خادمان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توصیف کرد و بیان داشت: زائران اربعین حسینی به لحاظ مشکلات امنیتی در عراق فقط در مسیر مدیریت شده راهپیمایی اربعین حسینی حرکت کنند.
در ادامه این نشست رییس پلیس استان بصره عراق به اتخاذ تدابیر نظامی و امنیتی در استان بصره برای ورود زائران اربعین حسینی در شلمچه ایران و صفوان عراق برای ورود زائران کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره و بیان کرد: نیروهای نظامی عراق اشراف کامل امنیتی بر مرز عربستان سعودی تا مرز شلمچه در ایام اربعین داشته و با هر گونه ناامنی برخورد می کنند.
عبدالکریم مصطفی اظهار داشت:امنیت پیاده و خودرویی زائران اربعین حسینی در مسیر بصره به نجف و کربلا و مسیر راه آهن بصره به کربلا توسط نیروهای نظامی و امنیتی عراق ارتقاء یافته است.
وی افزود: در سه روز گذشته هشت هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی از مرز شلمچه به کربلای معلی مشرف شدند.
بنا به این گزارش فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که برای بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه و بررسی و نظارت بر آمادگی واحدهای مرزبانی و انتظامی مستقر در این 2 مرز وارد خوزستان شده از زیرساخت های امنیتی مرز چذابه بازدید و بر تامین کامل امنیت زائران اربعین حسینی تاکید کرد.
سردار رضایی در سفر 2 روزه به استان خوزستان در نشستی با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ، آخرین وضعیت امنیتی و زیرساخت های مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه شلمچه را مورد بررسی قرار داد و بر تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاههای خدمات رسان به منظور سهولت در تردد زائران اربعین حسینی تاکید کردند.
بنا به این گزارش با وجود اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان از سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از چهار کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی سال گذشته حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20تا 30 درصد افزایش داشته باشد.
طبق برنامه همایش مردمی کاروان پیاده اربعین حسینی از اهواز تا چذابه از دوم آبان به مدت چهار برگزار می شود.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:محسن بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما