شناسهٔ خبر: 22096463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله طبرسی:

امامزادگان شناسنامه دینداری و ولایت مداری در جامعه اسلامی هستند

آیت الله طبرسی از امامزادگان به عنوان شناسنامه دین داری و ولایت مداری یاد کرد و با بیان این که امامزادگان در راه حفظ دین و ارزش های اسلامی به شهادت رسیدند، گفت: امروز ما نیز باید راه و منش این بزرگان دین را ادامه دهیم تا به سعادت دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم اهدای احکام جدید اعضای هیأت امنای جدید آستانه مبارک امامزاده عباس(ع) ساری، با مهم ارزیابی کردن نقش امامزادگان در تعمیق باورهای دینی و اعتقادی جامعه گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه همواره مورد توجه ویژه مردم بوده اند.

وی با اشاره به نگاه خاص مردم مازندران به امامزادگان و بقاع متبرکه در طول تاریخ افزود: وجود حدود هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم این دیار به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با بیان این که مردم این استان همواره در احترام و عشق ورزیدن به نوادگان اهل بیت(ع) پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: وجود بیشترین سادات علوی در مازندران خود نمونه بارز دیگری از توجه و علاقه مردم این استان به اهل بیت(ع) است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که در استان موقوفات بسیاری وجود دارد که به اعتقادات راسخ مردم مازندران در دوره های مختلف باز می گردد، تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اوقاف بیش از 70 درصد موقوفات این استان نیز برای عزاداری امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خوشبختانه طی سال های اخیر نگاه به امامزادگان از یک رونق مناسبی برخوردار شده است، افزود: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی موجب تلاش های مناسبی از سوی مجموعه اوقاف برای ساماندهی و تقویت برنامه های فرهنگی و دینی این اماکن ارزشمند شده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مردم با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه به یک آرامش معنوی خاصی می رسند، تصریح کرد: باید از این پتانسیل و ظرفیت بالای دینی و فرهنگی برای تقویت باورهای دینی مردم بیشتر بهره رفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز هر جا که امامزاده ای وجود دارد آن منطقه رونق یافته و آباد شده است، خاطرنشان کرد: باید قدر امامزادگان را بدانیم که بستری را برای آبادانی و رونق مناطق دور افتاده فراهم کرده اند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرم امامزادگان پایگاه مناسبی برای خلوت و انس با خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: انسان با پناه بردن به این حرم های معنوی در کمال آرامش به راز و نیاز با خدای خود می پردازد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود می توانیم امامزادگان را واسطه فیض الهی قرار دهیم، تصریح کرد: امامزادگان عامل ترویج دینداری و معنویت در جامعه هستند.     

آیت الله طبرسی از امامزادگان به عنوان شناسنامه دین داری و ولایت مداری یاد کرد و با بیان این که امامزادگان در راه حفظ دین و ارزش های اسلامی  به شهادت رسیدند، تصریح کرد: امروز ما نیز باید راه و منش این بزرگان دین را ادامه دهیم تا به سعادت دست پیدا کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در سایه ولایت مداری و دینداری امامزادگان بود که دین و ارزش های اسلامی حفظ شد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه دینی مدیون و مرهون نوادگان ائمه اطهار(ع) است که پس از شهادت انبیاء و اولیای الهی پرچم دین را همچنان در جامعه اسلامی برافراشته نگاه داشتند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که برای حفظ و بقای دین هر چه سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است، تصریح کرد: دین تنها راه حفظ جامعه در برابر توطئه ها و دشمنی های دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دشمنان برای از بین بردن دین و ارزش های اسلامی حاکم بر جامعه دست به هر جنایتی می زنند، خاطرنشان کرد: ما نیز برای حفظ دین باید از همه ظرفیتهای موجود بهره گیریم که یکی از این راه ها تقویت امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان نماد دینداری و ولایت مداری در جامعه اسلامی هستند.

آیت الله طبرسی با بیان این که وجود امامزادگان در هر منطقه ای موجب گسترش اخلاق و معنویت در جامعه شده است، تصریح کرد: امروز گسترش معنویت در جامعه راه برون رفت از بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور اجرای برنامه های مناسب فرهنگی و دینی در سطح امامزادگان تأکید کرد و گفت: گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی در امامزادگان زمینه ای را برای جذب بیشتر نسل جوان به این اماکن دینی و فرهنگی فراهم خواهد کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال اخیر برنامه های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه از یک رشد قابل توجهی برخوردار شده است، بیان داشت: همین برنامه ها موجب رشد و گسترش حضور نسل جوان در برنامه های فرهنگی و دینی امامزادگان شده است که این روند باید با جدیت دنبال شود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان با رشد و گسترش برخی عرفان های کاذب و دروغین تلاش می کنند تا نگاه و فکر دینی را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: عرفان حقیقی در نزدیکی به اهل بیت(ع) و بهره گیری از سیره و روش آنها نهفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با  اشاره به این که باید نسل جوان را به سمت برنامه های دینی و فرهنگی بیشتر سوق دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین ظرفیت برای تقویت برنامه های فرهنگی و دینی است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست احکام حجت الاسلام یوسف یوسف پور، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، علیجان شمشیربند، عضو شورای اسلامی شهر ساری، مهدی عبوری، شهردار ساری، سرهنگ علی خادم، فرمانده سپاه ساری، عباس رشیدی، معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری، حاج حسن صفری، خیر و معتمد شهر به عنوان اعضای جدید هیأت امناء امامزاده عباس(ع) ساری به آنها اهداء شد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما