شناسهٔ خبر: 22095581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل:

برنامه موشکی ایران دفاعی و غیرقابل مذاکره است

معاون نمایندگی کشورمان نسبت به افزایش هزینه های نظامی در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: برنامه موشکی ایران دفاعی و غیرقابل مذاکره است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود در نشست دوشنبه کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی این سازمان، بر حق ذاتی تمامی کشورها برای تولید، واردات و داشتن سلاح‌های متعارف برای دفاع مشروع و تأمین نیازهای امنیتی خود تأکید کرد.

معاون نمایندگی کشورمان نسبت به افزایش هزینه های نظامی در جهان ابراز نگرانی کرد و افزود: این روند در خاورمیانه هشدار دهنده‌تر از سایر مناطق است.

نماینده کشورمان اضافه کرد: در چنین شرایطی، برخی کشورها ایران را به خاطر آزمایش چند موشک که منحصراً برای حمل کلاهک‌های متعارف طراحی شده و نیز متناسب با فضای امنیتی ایران می‌باشند، مورد انتقاد قرار می‌دهند در حالیکه برنامه موشکی ایران برای تأمین نیازهای دفاعی و امنیتی کشور ایجاد شده و در مورد آن نمی‌توان بدون مد نظر قرار دادن محیط امنیتی ایران اظهار نظر کرد. به عنوان مثال به دوران دفاع مقدس و تجاوز صدام علیه ایران می توان اشاره کرد  که در آن زمان، نه تنها آمریکا و متحدان منطقه ای آن کمک‌های نظامی، اطلاعاتی، پشتیبانی، اقتصادی و سیاسی به صدام ارائه و از حملات شیمیایی وی نیز حمایت کرده و یا در مقابل آن سکوت پیشه کردند، بلکه هر اقدامی را که می‌توانستند انجام دادند تا مانع از دستیابی ایران حتی به ابتدائی‌ترین توانمندیهای دفاعی شوند.

نماینده کشورمان تأکید کرد با این تجربه ایران آموخت که برای حفاظت از ملت، تضمین استقلال و امنیت و دفاع از شرف ملی‌اش، باید به ظرفیت‌های ملی خود تکیه کرده و نبایست لحظه‌ای در توسعه ظرفیت‌های لازم برای تامین نیازهای دفاعی و امنیت خویش تردید کند.  

وی با اشاره به سیاست‌های خصمانه امریکا و متحدان منطقه‌ای آن، بویژه رژیم صهیونیستی، و همچنین انتقال صدها میلیارد دلار تسلیحات به این منطقه که آنرا به بشکه باروت تبدیل کرده است، اعلام کرد در چنین شرایطی، چرا ایران باید نسبت به تأمین نیازهای امنیتی خود تعلل کند؟

وی اضافه کرد برنامه موشکی ایران صرفاً ماهیت دفاعی و بازدارندگی داشته و برد و دقت موشک‌های آن نیز متناسب با فضای امنیتی و تهدیدات پیش رو است. بر اساس این واقعیات و برداشت‌ها، ایران همواره تاکید کرده که فعالیت‌های موشکی‌اش با تمام قدرت و براساس برنامه دفاع ملی خود ادامه خواهد داشت و هرگز قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود.

نظر شما