شناسهٔ خبر: 22095007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دیپلم افتخار مسابقه بین المللی پوستر روسیه در دستان طراح ارومیه ای

به گزارش ایرنا و بر اساس رای صادره هیات داوران جشنواره پوستر ایرکوتسک /Irkutsk/ روسیه، این اثر در بین 21 پوستر برتر با 63 هزار و 125 رای رتبه نخست رای گیری

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا و بر اساس رای صادره هیات داوران جشنواره پوستر ایرکوتسک /Irkutsk/ روسیه، این اثر در بین 21 پوستر برتر با 63 هزار و 125 رای رتبه نخست رای گیری اینترنتی را کسب کرد.
هدف از برگزاری این مسابقه نگاهی جدید به پوستر تئاتر از بعد هنری بود که از 25 شهریور تا سه مهر سال جاری در شهر ایرکوتسک برگزار شد.
طراح این پوستر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پوستر یکی از اصلی‌ترین رکن های ماندگاری یک نمایش است، گفت: پوستر نقش بسیار مهمی در جذب علاقه مندان به سالن نمایش و زنده نگه ‌داشتن سالن‌های تئاتر دارد.
بهمن رضائی با اشاره به اینکه آشنایی کامل طراح با نمایشنامه و هم فکری وی با عوامل نمایش در خلق یک پوستر تاثیرگذار لازم است، گفت: یکی از مهم ترین دلایل تاثیر گذاری پوستر تئاتر آبگوشت زهرماری همسو بودن آن با موضوع اصلی نمایش است.
وی افزود: طراح تا زمانی که از درون مایه و فکر اصلی نمایش به خوبی آگاه نباشد پوستر متناسب با نمایشنامه و جذاب برای مخاطب خلق نمی شود.
وی ادامه داد: اولین برخورد مخاطب تئاتر با نمایش به وسیله اقلام تبلیغی و به ویژه پوستر صورت می گیرد و بدین صورت به آن اثر هنری علاقه مند می شود.
طراح پوستر تئاتر 'آبگوشت زهرماری' بیان کرد: ارتباط هوشمندانه طرح با موضوع یکی از مهم ترین موارد برای ایجاد یک در ذهن مخاطب و ترغیب وی برای کشف پیام نهفته در نمایشنامه آن تئاتر است.
وی ابراز امیدواری کرد که پوسترهای تئاتر توسط طراحان گرافیک طراحی شود تا پوسترهای چشم نواز و استاندارد برای معرفی تئاترها خلق شود.
به گزارش ایرنا دومین مسابقه بین المللی پوستر تئاتر روسیه در این دوره پذیرای 540 پوستر تئاتر از 353 طراح اهل 34 کشور جهان بود و 75 پوستر به مرحله دوم داوری و نمایشگاهی راه یافت.
به گزارش ایرنا بهمن رضائی متولد 1372 در شهر ارومیه و کارشناس رشته تربیت بدنی بوده و طراح گرافیک، تدوینگر و فیلمساز فیلم کوتاه است.
وی فعالیت هنری خود را از سال 1389 شروع کرد و پوستر تئاترهای مختلفی چون 'اتفاقاً مرگ نمی آید'، 'آغلاما اورمیا'، 'نبض سرخ کلاغ'، 'شب نامه'، 'ویان'،'بیچارگی'،'خَج و سیابند'، 'عروس باران'، 'به هم می رسیم'، 'هواپیمایی در آسمان می گذرد' از آثار اوست.
این هنرمند پوستر بیست و هشتمین و بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی را نیز طراحی کرده است.
رتبه نخست طراحی پوستر تئاتر در سیزدهمین جشنواره تئاتر سقز در سال 1395، رتبه نخست طراحی پوستر در نخستین جشنواره نماد “سهم من، سهم تو” تهران در 1395 و رتبه نخست دومین جشنواره ملی “جامعه + من” در بخش پوستر ارومیه در 1396 را در ویترین افتخارات خود دارد.
نمایش آبگوشت زهرماری ساخته بابک لطفی از ارومیه با تایید هیات انتخاب آثار در سال گذشته به سی و پنچمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته بود.
نمایش آبگوشت زهرماری شهریورماه سال 1395 در جشنواره استانی تئاتر آذربایجان غربی موفق به کسب هشت جایزه برتر در بخش های مختلف شده بود.
این نمایش طنز به کارگردانی بابک لطفی درباره اتفاقات دربار مظفرالدین شاه و ماجراهایی آشپزخانه دربار وی بوده و راوی نکاتی طنز است.
مظفرالدین شاه همیشه آبگوشت می‌خورد اما مدت هاست که لب به غذا نزده و آشپزها می‌خواهند تغییری در لیست غذای شاه بدهند که این موقعیت، روایتی جالب را در نمایش آبگوشت زهرماری ایجاد می کند.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام

نظر شما