شناسهٔ خبر: 22094503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

اجرای برنامه‌های بسیج با محوریت مسجد سبب احیاء مساجد می‌شود

R41363/P1377/S6,53/CT11

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسجد منشأ تمام خیرات و برکات است گفت: اجرای برنامه‌های بسیج با محوریت مسجد سبب احیاء مساجد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز در نشست با اعضا قرارگاه مسجدمحوری سپاه امام صادق (ع)  استان بوشهر با تاکید بر نقش  مهم مساجد در اجرای برنامه‌های مسلمانان اظهار داشت:  نخستین کاری که پیامبر اکرم (ص) بعد از ورود به مدینه انجام داد تأسیس مسجد بود که خود ایشان نیز نخستین امام جماعت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مسجد در فقه اسلام دارای مباحث خاصی است که با سایر اماکن تفاوت دارد  افزود: مسجد دارای حریم، احکام و شرایط خاصی است و آن قدر بر اهمیّت آن تأکید شده است که همسایگان مسجد در قبال مسجد یک وظیفه مشخّص بر عهده دارند.

رئیس مجمع بسیج استان بوشهر با اشاره به نقش مهم مساجد در روند پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تمام حرکات انجام شده برای پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد آغاز و تمام برکات پس از پیروی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از مساجد است لذا مسجد یک فرصت است که متأسفانه به علل مختلف امروز شاهد هستیم که نقش آن در جوامع امروزی کم رنگ شده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهضت احیاء مساجد افزود: امروز دشمنان درصدد آن هستند که برای مساجد رقیب­‌سازی و جوانان را به سمت و سویی جذب کنند که مغایر با مسجد است به همین خاطر ما احتیاج به نهضت احیاء مساجد داریم تا در کشور شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیش­تر مسجد طراز انقلاب اسلامی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مسجد منشأ تمام خیرات و برکات است گفت: اجرای برنامه‌های بسیج با محوریت مسجد سبب احیاء مساجد می‌شود.

صفایی بوشهری سپاه را نهادی پیشگام در مباحث انقلابی دانست و تصریح کرد: خیلی خوشحالم که سپاه مسجد محوری را در رأس کارهای فرهنگی خود قرار داده که البتّه از قبل نیز کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که لازم است این کارها ادامه داشته و در عمل نیز با همین همت و تلاش ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما