شناسهٔ خبر: 22094427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کانون کارشناسان رسمی:

کارشناسان به تامین عدالت کمک می‌کنند

71429

رئیس کانون کارشناسان دادگستری بر اهمیت و جایگاه کارشناس رسمی دادگستری تاکید کرد و گفت: کارشناسان به تامین عدالت کمک می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجتبی بهرامعلی در مراسم روز کارشناس رسمی دادگستری که در سالن اجلاس برگزار شد، گفت: اهمیت و جایگاه کارشناس رسمی دادگستری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در حقیقت کارشناسان به عنوان بازوی فنی و تخصصی و مثابه چشم قضات هستند و به تامین عدالت کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۳۱ استان کشور کانون مستقل دارند، گفت: در این ۳۱ کانون بیش از ۲۵ هزار کارشناس عضو هستند. از این تعداد ۳۵۰۰ نفر عضو کانون تهران هستند که در ۷۲ رشته و با حدود ۴۰۰ صلاحیت علمی و فنی فعالیت دارند.

وی افزود: در سال‌جاری ۴۷ هزار نفر در آزمون کتبی کارشناسان رسمی دادگستری شرکت کردند که مجموعا ۷۵۰۰ نفر قبول شدند که پس از کارآموزی پروانه می‌گیرند.

وی افزود: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۵۰ هزار فقره و شش ماه سال ۹۶ حدود ۶۰ هزار فقره گزارش کارشناسی توسط کارشناسان تهران تنظیم شد.

وی پرونده‌هایی همچون موسسه اعتباری ثامن الائمه، کاسپین شرکت تعاونی الزهرا، فرشتگان، موسسه اعتباری توسعه و بیمه توسعه را از جمله پرونده‌هایی عنوان کرد که در آنها کارشناسی صورت گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما