شناسهٔ خبر: 22094410 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نوبخت خبر داد:

حمایت سازمان برنامه و بودجه از مسکن اجتماعی و نوسازی بافت فرسوده

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: اولویت دولت در بخش مسکن حمایت از مسکن اجتماعی، حمایتی و روستایی و همچنین احیای بافت فرسوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه بررسی طرح های ریلی پروژه های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز ۵ طرح ریلی زیرمجموعه پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد ارزیابی قرار گرفت اظهار داشت: در این جلسه بررسی شد که چقدر کار انجام شده و چه میزان از پروژه ها باقی مانده و امسال باید این ۵ طرح به بهره برداری برسد.

نوبخت افزود: پروژه اول طرح راه آهن تهران- همدان بود که این طرح درش حال حاضر افتتاح شده و خط آهن به همدان رسیده است ضمن اینکه این مسیر تا سنندج ادامه خواهد داشت. طرح دوم پروژه راه آهن ملایر – کرمانشاه بود که تست گرم آن انجام شده و در آینده نزدیک شاهد افتتاح رسمی این خط خواهیم بود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه مشب پروژه خط آهن قزوین – رشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که این پروژه نیز در حال احداث است و پس از اتمام یک خط آهن دیگر نیز به انزلی و سپس به آستارا احداث خواهد شد تا با توجه به تکمیل خط آهن آستارا (جمهوری آذربایجان) – آستارا (ایران) خط آهن قزوین – رشت نیزبه کریدور شمال به جنوب و جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین از بررسی راه آهن مراغه – ارومیه در جلسه امروز خبر داد و افزود: این خط آهن نیز به زودی افتتاح خواهد شد. در مسیر میانه به بستان آباد و سپس به تبریز نیز پروژه ها در حال اجراست که با تکمیل آن مسیر ریلی فعلی تهران- تبریز کوتاه تر خواهد شد. امیدواریم بتوانیم گزاررش پیشرفت این طرح ها را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گزارش بدهیم.

وی در پاسخ به سئوالی ردر خصوص مسکن اجتماعی تصریح کرد: برای این موضوع نیز امروز جلسه ای تشکیل و توافق شد تا با توجه به اولویت های بخش مسکن شامل مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و مسکن روستایی  اقداماتی انجام گیرد و باید به روند ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی دست یابیم ضمن اینکه با توجه به اهمیت بهسازی بافت فرسوده سازمان برنامه و بودجه موظف به حمایت مالی از این موضوع است.

نظر شما