شناسهٔ خبر: 22094217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبدیل شهرک صنعتی لامرد به قطب تولید تجهیزات نفت و گاز

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد برای تبدیل این شهرک صنعتی به قطب تولید تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.

صاحب‌خبر -
تبدیل شهرک صنعتی لامرد به قطب تولید تجهیزات نفت و گازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ایجاد سه شهرک صنعتی در شهرستان لامرد، گفت: زیرساخت‌های مناسبی در این شهرستان در قالب شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی فراهم شده است و در مجموع اراضی این سه شهرک بیش از هزار و ۱۲۳ هکتار است که از این میزان بیش از ۲۷۲ هکتار آن صنعتی است.
وی افزود: تاکنون ۲۸ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی به منعقد شده است که از این میزان ۲۰ واحد با اشتغالزایی ۴۰۸ نفر در مرحله فعالیت هستند و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی انرژی‌بر در دستور کار قرار گرفته است.
فتوحی ادامه داد: تامین پایدار آب از مهم‌ترین مشکلات این شهرک صنعتی بود که در این زمینه حدود ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به شرکت آبفا پرداخت شده و این شرکت آب شهرک را تامین کرده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای شبکه داخلی برق و اتصال این شهرک صنعتی به برق گفت: در آینده و متناسب با استقرار واحد‌های صنعتی احداث خط اختصاصی برق نیز انجام خواهد شد.
فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی انرژی‌بر به عنوان یکی از تخصصی‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور در حوزه استقرار صنایع در حوزه انرژی، آماده جذب سرمایه‌گذار است، افزود: با راه‌اندازی شهرک صنعتی انرژی‌بر جنوب در لامرد، زیرساخت مناسبی برای استقرار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی صنایع انرژی‌بر لامرد با توجه به همجواری لامرد با منطقه پارس جنوبی و عسلویه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده است.
وی گفت: این شهرک صنعتی با بیش از هزار و ۸۳ هکتار مساحت یکی از وسیع‌ترین شهرک‌های صنعتی استان و کشور محسوب می‌شود که از افق مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است.

نظر شما