شناسهٔ خبر: 22094133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایرنا؛

عضو فراکسیون امید مجلس:گزینه پیشنهادی وزارت علوم چهره اعتدالی و برجسته دانشگاهی است

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، منصور غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم و تحقیقات را چهره ای اعتدالی و برجسته دانشگاهی دانست و گفت: با توجه به رویکرد و برنامه های غلامی، مجلس شورای اسلامی به وی رای مثبت خواهد داد.

صاحب‌خبر -

جلال میرزایی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به دیدار سه نماینده مجلس با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: در این دیدار مطالبات مردم و نمایندگان را با وزیر پیشنهادی در میان گذاشتیم و در مورد مشکلات امروز دانشگاه ها با وی سخن گفتیم.
وی گفت: غلامی برنامه ها و اقداماتی که قصد دارد در وزارت علوم انجام دهد را در این جلسه برای ما تشریح کرد که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر غلامی از چهره های برجسته دانشگاهی است که سوابق خوب و درخشانی در کارنامه کاری خود دارد.
این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: غلامی چهره دانشگاهی معتدلی است که می تواند اقدامات خوبی در این وزارتخانه انجام دهد.
میرزایی گفت: رویکردها و برنامه های دکتر غلامی را کاملا رویکرد عقلانی و در راستای نیازهای امروز کشور برآورد می کنیم و معتقدیم وی می تواند با تدبیر مشکلات را حل و فصل کند.
وی اضافه کرد: دکتر غلامی ضمن تاکید جدی برحل و فصل مشکلات دانشگاهیان در راستای قانون، دغدغه های زیادی برای حل مشکلات دانشجویان دارد.
این نماینده مجلس یادآورشد: دکتر غلامی فردی اهل تدبیر و دارای ویژگی های شخصیتی بسیار مثبت و آرامی است که تاکنون تعامل خوبی با نهادهای مختلف داشته است.
میرزایی با تاکید بر اینکه اکثریت نمایندگان مجلس موافق حضور دکتر غلامی در وزارت علوم هستند، گفت: فضای مجلس را در راستای حمایت از دکتر غلامی می دانم و احتمال زیاد وی رای مجلس را به دست می آورد.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد؛ وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت 2 سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را برعهده داشت و بعد از آن دوباره به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
او در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
غلامی پس از بازگشت به ایران دوباره به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار شد که همچنان در این مسئولیت است.
سیام*9121 ** 2023** خبرنگار: سمیه لاری ** انتشار: لطیف نکوئی

انتهای پیام /*

نظر شما