شناسهٔ خبر: 22093744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

همتی در نشست خبری:

مردم استان باید ثمره کار مدیران را در حل بحران آب ببینند/ من نیز با سلفی نمایندگان مخالف بودم

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم استان باید ثمره کار مدیران را در حل بحران آب مشاهده کنند گفت: اگر به خواسته های نمایندگان توجه نشود از ابزار نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نشست خبری احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در دفتر وی برگزار شد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در این نشست خبری با اشاره به احتمال انتخاب شهردار فعلی ساری به عنوان استاندار سمنان گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودم در کشور ما تفکیک قوا وجود دارد و انتخاب استانداران نیز برعهده دولت است لذا اینکه نماینده ای صراحتا در خصوص تعیین استاندار اظهارنظر کند چندان مناسب نیست.

همتی با بیان اینکه در مصاحبه های ماههای گذشته خود نیز بر ادامه تغییر استانداران تاکید کرده بودم افزود: مطالبه نمایندگان استان سمنان از استانداران فقط در چارچوب قانون صورت می گیرد و امیدواریم استانداران استان دارای روحیه قانونمداری، مشورت پذیری و استفاده از نیروهای بومی باشند.

مردم استان باید ثمره کار مدیران را در حل بحران آب ببینند

وی به پیش بینی قانونگذار برای استفاده نمایندگان مجلس از ابزارهای نظارتی در امور کشور اشاره کرد و گفت: قطعا اگر به خواسته های منطقی نمایندگان توجه نشود از اختیارات نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با یادآوری خواسته مردم استان برای انتقال آب خزر اظهار کرد: مردم استان سمنان باید ثمره انتخاب و جابجایی مدیران را در موضوع انتقال آب و حل بحران آب استان مشاهده کنند.

همتی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حل مشکل بیکاری در استان گفت: وضعیت اشتغال زایی در استان نسبت به سایر نقاط کشور بد نیست اما باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود.

من نیز با سلفی نمایندگان مخالف بودم

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به حواشی به وجود آمده در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم دانشگاه سمنان اظهار کرد: دشمن در ادوار مختلف در تلاش برای تقویت افراطی گری قومی و دینی در کشور بوده است که این امر به تفرقه افکنی در جامعه منجر خواهد شد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با هشدار نسبت به شنیده شدن صداهای تجزیه طلبی ادامه داد: در سالهای اخیر نیز دشمنان انقلاب اسلامی با هدف قرار دادن وحدت ملی تلاش کرده است به اهداف خود نزدیک شود که مقابله با این موضوع نیازمند تقویت انسجام ملی است.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه با اقدام برخی نمایندگان مجلس در ماجرای سلفی مخالف بوده است گفت: در روزی که این اتفاق رخ می داد من کمی آن طرف تر ایستاده بودم و از آن نمایندگان سوال می کردم چرا اینطور می کنید اما اینگونه مسائل نباید به دستاویزی برای تخریب مجلس شورای اسلامی تبدیل شود.

همتی افزود: هر برنامه سازماندهی شده ای که بر خلاف جهت وحدت موجود در کشور باشد به نظام ضربه خواهد زد حتی اگر از روی دلسوزی انجام گرفته باشد.

همه باید از برخوردهای سیاسی خودداری کنند

وی با تاکید بر ضرورت قانونگرایی همه گروهها و نهادها در کشور اظهار کرد: قانون محور وحدت است و همه باید از برخوردهای احساسی خودداری کنند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با یادآوری مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی در تهران گفت: در آن روز همه سلایق و گروهها در مراسم شرکت کردند چراکه شهید و شهادت عامل وحدت ملی هستند.

همتی با اشاره به حواشی مراسم دانشگاه سمنان تصریح کرد: در این مراسم دستاوردهای جمهوری اسلامی و نیز مجلس شورای اسلامی زیر سوال رفت لذا من برای دفاع از مجلس که نیمی از آنها را خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تشکیل می دهند وقت خواستم اما داده نشد، پس از آن همانطور که در آموزه های دینی گفته شده است هرجا ظلمی باشد باید فریاد زد من نیز اعتراض خود را بیان کردم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بخاطر اتفاقات اخیر دانشگاه سمنان عذرخواهی خواهد کرد نیز گفت: اگر آنها که شروع کننده ماجرا بودند عذرخواهی کنند من نیز این کار را خواهم کرد.

نظر شما