شناسهٔ خبر: 22093497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاه اردن: منطقه دیگر تاب تحمل درگیری تازه را ندارد

صاحب‌خبر -

به نوشته الدستور، مقتدی صدر که به اردن سفر کرده است، در قصر «الحسینیه» در امان پایتخت، مورد استقبال عبد الله دوم قرار گرفت.
دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانه ای در این باره اعلام کرد: شاه این کشور در دیدار با صدر، بر اهمیت آغاز گفت وگوها و ترجیح آن بر هر چیز دیگر (میان عراقی ها)، به منظور حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور به نحوی که در راستای قانون اساسی عراق باشد، تاکید کرد.
شاه اردن همچنین تاکید کرد: منطقه دیگر تاب تحمل درگیری تازه را ندارد؛ درگیری هایی که تنها سودش، نصیب گروه های تروریستی می شود.
عبد الله دوم ادامه داد: پیروزی های ارتش عراق بر گروه تروریستی داعش، اقدام مهم و اساسی برای تقویت امنیت و ثبات در عراق و حفظ یکپارچگی این کشور، به شمار می رود.
وی بار دیگر بر حمایت اردن از تلاش های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی در عراق به نحوی که خواسته های همه اقشار و گروه های این کشور را در آینده بهتر، تامین کند، تاکید کرد.
شاه اردن، با اشاره به تغییرات مثبتی که در روابط عراق با برخی از کشورهای دوست ایجاد شده، بر نقش مهم جریان صدر و مقتدی صدر رهبر آن در روند سیاسی عراق و عملکرد وی در این زمینه، تصریح کرد.
در بیانیه یاد شده آمده است: در جریان این دیدار، دو طرف بر اهمیت مقابله با افراط و تندروی و ضرورت تقویت ارزش های میانه روی، تاکید کردند.
مقتدی صدر نیز در این دیدار اردن را نمونه خوبی از میانه روی در منطقه خواند و بر اهمیت نقش آن، تاکید کرد.
مقتدی صدر تنها یک روز پس از سفر حیدر العبادی نخست وزیر این کشور به اردن، به امان سفر کرد و با پادشاه اردن درباره مبارزه با تروریسم گفت و گو کرد.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی** انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما