شناسهٔ خبر: 22093487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون صنایع دستی :

شرقی ها برای تغییر پارادایم غربی متحد شوند تا حال دنیا باز خوب شود

تهران-ایرنا- معاون صنایع دستی کشور گفت: کالبد جهان نیازمند روح شرقی است و شرقی ها باید برای تغییر پارادایم غربی جهان متحد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، بهمن نامور مطلق عصر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای فلزی ایران به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی در تالار آبی کاخ موزه نیاوران اظهار کرد:
وقت آن رسیده که دوباره ایرانی ها ، ژاپنی ها ، کره ای ها ، چینی ها و هندی ها از روح شرقی خود در جهان سخت و مادی گرایانه امروز بدمند تا حال جهان دوباره خوب شود.
وی افزود: نمایگاه هنرهای فلزی ایرانی یعنی فلزی که می تواند به اسلحه و شمشیر تبدیل شود ، با دمیدن روح هنر ایرانی به زیورآلات و صنایع دستی تبدیل می شود که موجب پیوند انسان ها است.
نامور گفت: این نشان می دهد ما شرقی ها چقدر به عشق و هنر توجه داریم و می توانیم از این وجوه اشتراک در جهت توسعه روابط بهره بگیریم.
معاون صنایع دستی کشور ابراز امیدواری کرد: هم گام با تبادلات اقتصادی تبادل هنری و انسانی بین دو کشور ایران و کره نیز گسترش یابد.

** نمایشگاه صنایع دستی ایران ماه نوامبر در سئول
مدیرکل دفتر صادرات و بازرگانی صنایع دستی کشور نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه در دومین سالگرد همکاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و سفارت کره در زمینه فرهنگ و هنر و روابط دیپلماتیک پنجاه و پنج ساله بین دو کشور برگزار می شود.
وی تاکید کرد: نمایشگاه هنرهای فلزی ماحصل برنامه ریزی طولانی از خردادماه سال جاری بین این اداره کل و سفارت کره بوده و متقابلا در ماه نوامبر با به نمایش گذاشتن تعداد بیشتری از آثار از استان های سی ویک گانه کشور به میزبانی کره جنوبی در سوول برگزار می شود.
پویا محمودیان تاکید کرد: رییس جمهوری کره اردیبهشت ماه 95 در سفر به ایران 19 سند همکاری امضا کرد که بر اساس آن ظرفیت روابط اقتصادی ایران با این کشور از مرز شش میلیارد دلار وقت به 18 میلیارد دلار در پایان تحقق اجرای این اسناد برسد.
وی یادآور شد: حوزه صنایع دستی می تواند تاثیر به سزایی در اقتصاد و تجارت بین دو کشور داشته باشد ، زیرا ایران سومین کشور تولید کننده صنایع دستی جهان با 295 رشته مختلف در این هنر صنعت است و ظرفیت های شگرفی در این زمینه دارد که این نمایشگاه جلوه ای از ظرفیت های موجود است.
نمایشگاه آثار منتخب هنرهای فلزی ایران در تالار آبی کاخ موزه نیاوران با حضور سفرای ژاپن ، چین ، کره جنوبی ومدیران شرکت های کره ای مستقر در ایران و با حضور علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و کره گشایش یافت.
فراهنگ**3079**1540**
خبر و عکس از: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما