شناسهٔ خبر: 22093446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایمن نبودن منازل روستاییان سارقان احشام را افزایش می دهد

اسدآباد - ایرنا - بخشدارمرکزی اسدآباد با اشاره به ایمن نبودن بیشتر منازل روستایی گفت: این نقیصه موجب وقوع سرقت احشام و اموال روستائیان شده که نیازمند پیشگیری و ارائه راهکارهای لازم برای مبارزه با سارقان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی ترابی روز دوشنبه در نشست مشورتی با دهیاران، بیان کرد: آگاه سازی مردم درخصوص نگهداری درست از احشام و اموالشان مهمترین مساله در پیشگیری از وقوع سرقت است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر اصطبل ها و محل نگهداری دام در روستاها فاقد درب و حفاظ مستحکم هستند و به راحتی قابل دسترسی برای سارقان است.
ترابی بکارگیری شبگرد در سطح روستاها را یکی از راه‌های پیشگیری از سرقت دانست و از شوراهای اسلامی روستاها خواست از شبگردهای دوره ای استفاده کنند.
بخشدار مرکزی اسدآباد به اهالی روستاها هشدارداد با اتمام فصل کشاورزی ادوات و ابزارهای خود مانند ترانس های برق چاه را به منازل انتقال دهند تا ربوده نشوند.
وی همچنین به گشت زنی مستمر نیروی انتظامی در روستاها تاکید کرد و افزود: عوامل پاسگاه و کلانتری ها با حضور چشمگیر خود در روستاها، منطقه را برای سارقان نا امن کنند.
جانشین فرمانده انتظامی اسدآباد نیز گفت: در 90 درصد سرقت هایی که گزارش شده، سارق دستگیر شده و اموال به مالباختگان عودت شده است.
سرهنگ رضا نوری با انتقاد از اهالی روستاها گفت: مردم با سامانه 110 بیگانه هستند و در وقوع سرقت به جای طی مسافت طولانی و مراجعه به پاسگاه و جستجوی عوامل انتظامی با این سامانه تماس بگیرند تا با شتاب و دقت بیشتری موضوع رسیدگی شود.
وی به کمبود نیرو و خودرو در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: با وجود این کمبودها پلیس در پیشگیری و آگاه سازی مردم و مبارزه با سارقان کوتاهی نکرده است.
نوری به دامداران توصیه کرد: حسگرهای وزنی تهیه کرده و در اطراف اصطبل دامها نصب کنند تا به محض کم شدن وزن احشام با هشدارهای دستگاه حسگراز سرقت مطلع شوند.
از ابتدای امسال 2 باند سرقت احشام در اسدآباد توسط عوامل انتظامی دستگیرشده است.
شهرستان اسدآباد با 99 روستا و 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

نظر شما