شناسهٔ خبر: 22093444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف: به منظور گسترش روابط فوق العاده مان این هفته در آفریقا حضور داریم

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدجواد ظریف که در سفر دوره ای به قاره آفریقا ، به همراه یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی در پرتوریای آفریقای جنوبی به سر می برد، در یادداشتی توئیتری نوشت:«به همراه یک هیات بلند پایه اقتصادی از جمله شرکت های فناوری پیشرفته از بخش خصوصی و به منظور گسترش روابط فوق العاده مان این هفته در آفریقا حضور داریم.»
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه به وقت محلی به همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی و دیدار با مقامات این کشور وارد پرتوریا شد.
قرار است ظریف در ادامه سفر به آفریقای جنوبی با جاکوب زوما رییس جمهوری، وزیر خارجه و وزیر دارایی آفریقای جنوبی دیدار و گفت ‌و گو کند.
علاوه بر آن نشست صمیمانه‌ای نیز با ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی با حضور وزیر خارجه برگزار می شود.
شرکت در نشست تجاری با حضور بخش‌های خصوصی و بازرگانان و تجار دو کشور، نشست خبری با اصحاب رسانه در آفریقای جنوبی از دیگر برنامه‌های ظریف در سفر به آفریقای جنوبی است.
جمهوری آفریقای جنوبی در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند قرار دارد.
این کشور با کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو همسایه است و در حقیقت لسوتو را در درون خود جای داده است.
آفریقای جنوبی کشور تنها کشور در جهان است که دارای سه پایتخت متفاوت است. قوه مجریه در پرتوریا، قوه مقننه (پارلمان) در کیپ تاون و قوه قضائیه در بلوم فونتین قرار دارد و پرجمعیت‌ترین شهر آن ژوهانسبورگ است.
آفریقای جنوبی دارای دو شورای ملی استان‌ها (یا مجلس اعیان) با 90 عضو و مجمع ملی آفریقای جنوبی (یا مجلس عوام) با 400 عضو است.
ظریف در این دور از سفر منطقه ای قاره آفریقا ، قرار است به کشورهای اوگاندا، نیجر و مراکش نیز سفر کرده و با مقامات این کشورها نیز دیدار و گفت و گو کند.
سیام**3070**1499**تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما