شناسهٔ خبر: 22093440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی

رئیس جدید دانشگاه آزاد آران و بیدگل معارفه شد

R7845/P1357/S6,1369/CT11

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد آران و بیدگل با حضور فرماندار، امام جمعه آران و بیدگل، سرپرست دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزد استان اصفهان و سایر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات شهید بنی‌طبای این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، ابوالفضل معینی‌نژاد در این آیین با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد آران و بیدگل از بدو تاسیس شاهد کم لطفی‌هایی از طرف مسئولان بوده است خواستار رشد و ترقی این مرکز شد.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به فعالیت 16 هزار کارگر در شهرک‌های صنعتی این شهرستان و لزوم آموزش مورد نیاز به کارگران افزود:  نظام ما روال آموزش صنعتی را می‌طلبد و باید دانشگاه به موازات صنعت حرکت کند.

وی تصریح کرد: توجه به آموزش در زمینه صنایع و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی مغفول مانده است و این نقیصه کشوری است.

معینی‌نژاد جمعیت حدود 10 هزار نفری افغانستانی‌های ساکن در این شهرستان اشاره  و گفت :راه‌اندازی دانشگاه آزاد بین‌الملل با توجه به حضور اتباع خارجی در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد که طرح این موضوع مورد استقبال و پذیرش مسئولان دانشگاه آزاد تهران قرار گرفته است.

آیت‌الله سید محمد موسوی نیز در این آیین دانشگاه آزاد را شجره طیبه‌ای برشمرد که به دستور امام خمینی(ره) شروع به‌کار کرده و نهادی است که برکت آن مشهود است.

امام جمعه آران و بیدگل وجود دانشگاه آزاد را نیازی برای مردم فرهیخته و با فرهنگ این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه این دانشگاه با شرایط فعلی در شأن مردم این شهرستان نیست و از مسئولان انتظار داریم با حمایت‌های بیشتر و جدی‌تر به ارتقای این مرکز کمک کنند و برای برطرف کردن مشکلات موجود در زیرساخت‌های این دانشگاه اقدام شود.

وی با بیان اینکه تعدد رشته‌های دانشگاهی برای یک دانشگاه پویا نیاز است خاطرنشان کرد: 800 واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت می‌کند ولی هیچ ارتباطی بین صنعت و دانشگاه نیست.

موسوی تصریح کرد: اگر دانشگاه آزاد خوب سرپرستی شود و واقعا اعتقادی کار کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کشور نیاز به تقویت دارند خاطرنشان کرد: داشتن اطلاعات قوی، متقن و مجهز به دانش روز هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، موثر در ارتقاء سطح علمی دانشجوست.

به گزارش تسنیم در پایان این مراسم با حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، حسین نوری به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل منصوب و از زحمات مصطفی امیدی رئیس پیشین دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما