شناسهٔ خبر: 22093298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​ظریف:

آفریقای جنوبی برای ایران یک شریک مهم است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آفریقای جنوبی برای ایران نه تنها یک دوست بلکه شریک مهمی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد جواد ظریف پیش از ظهر دوشنبه به وقت محلی در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی با ابراز خوشحالی از سفر به این کشور گفت: برای جمهوری اسلامی ایران روابط با این کشور در قاره آفریقا مهم است.
 
وی از نلسون ماندلا به عنوان یک قهرمان یاد کرد و یادآور شد: ایران خواهان گسترش مناسبات با کشور آفریقای جنوبی است.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه فرصت های خوبی برای همکاری وجود دارد، بر همکاری دو کشور در عرصه های مختلف، مبارزه با تروریسم و همکاری های بین المللی تاکید کرد.
 
ظریف با بیان اینکه آفریقای جنوبی در مساله انرژی صلح آمیز هسته ای ایران از ایران حمایت کرد، بر ضرورت همکاری دو کشور در سازمان های بین المللی تاکید و آمادگی ایران را برای گسترش همکاری ها در بخش های حمل و نقل، ترانزیت، کشتیرانی، گردشگری و مناسبات بانکی اعلام کرد.
 
ظریف با بیان این که در مناسبات با آفریقای جنوبی نیازمند تغییر هستیم، گفت: در سفر سال گذشته رییس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران تصمیم گرفته شد مناسبات بانکی و تجاری گسترش یابد.
 
وی به حضور بخش های مختلف ایرانی در این کمیسیون به ویژه کشتیرانی و بانک مرکزی اشاره کرد و اظهارداشت: مطمئن هستم ‌موافقتنامه هایی که امضا می شود به گسترش همکاری های دو کشور کمک می کند.

نظر شما