شناسهٔ خبر: 22093246 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار اشتری عنوان کرد؛

تردد 50 درصد زائران از مرز مهران/ اعزام 20 هزار نیروی کمکی به مرزهای چهارگانه

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تردد بیش از 50 درصد زائران از مرز مهران در اربعین حسینی (ع) گفت: 20 هزار نیروی کمکی از مرکز و استان‌های معین برای کمک به انتظامی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -
تردد 50 درصد زائران از مرز مهران/ اعزام 20 هزار نیروی کمکی به مرزهای چهارگانه
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در جلسه کمیته انتظامی و امنیتی نیروی انتظامی در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی چندسالی است که با حضور همه مشتاقان از سراسر جهان و ایران اسلامی به سمت بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) با راهپیمایی عظیمی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در مراسم پیاده روی اربعین هر سال نسبت به سال‌های قبل بیشتر می‌شود، گفت: این کنگره عظیم انسانی باعث عزت و اتحاد مسلمانان خواهد شد و هرچقدر این مراسم با شکوه در نظم و امنیت برگزار شود موجب دلگرمی تمام آزادی خواهان خواهد شد و اگر مشکلی پیش بیاید دشمنان شاد می‌شوند.

فرمانده ناجا اظهار داشت: نیروی انتظامی با تمام امکانات و تجهیزات در چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی آماده کمک به استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه است.

سردار اشتری با اشاره به اهمیت مرز مهران در ایام اربعین و اینکه بیش از 50 درصد از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند، افزود: نیروی انتظامی تعداد 20 هزار نیروی کمکی به استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه اعزام کرده است که حدود 60 درصد این نیروها در ایلام مستقر خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه بین نیروهای مسلح استان اعم از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش هماهنگی مناسبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مطمئنا تردد زائران روان تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تردد زائران از مبدا تا مقصد در پایانه‌های مرزی را تسهیل خواهد کرد ، گفت: پلیس با نظم و جدیت زائران را همراهی خواهد کرد و امنیت زائران را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر همراه داشتن مدارک لازم توسط زائران تاکید کرد: امکان صدور ویزا در شهرهای منتهی به پایانه‌های مرزی وجود ندارد.

این مقام مسئول به ساماندهی پارکینگ‌ها در مهران اشاره کرد و افزود: اگر پارکینگ‌ها ساماندهی نشوند و نظم مناسب نداشته باشند مردم ناراضی می‌شوند.

 سردار اشتری با اشاره به موضوع کنترل جمعیت در پایانه مرزی مهران و هماهنگی لازم با کشور عراق گفت: ما بایستی بر اساس ظرفیتی که کشور عراق می‌پذیرد و سالن اصلی پایانه که توانایی پذیرش آن را دارد زائران را مدیریت کنیم.

فرمانده نیروی  انتظامی با تأکید بر این که اتباع خارجی از مرز شلمچه تردد خواهند کرد، خاطرنشان کرد: به جز اتباع چند کشور ترکیه و آذربایجان که آن هم مدیریت شده است اتباع سایر کشورها  به ویژه افاغنه از مرز شلمچه عبور می‌کنند.
 
انتهای پیام/ 241

نظر شما