شناسهٔ خبر: 22092794 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چرا دانشگاه علامه مانع برگزاری تجمع غیرقانونی و بدون مجوز نشد؟

تجمعی به نام دانشجویان و به کام ضدانقلاب +عکس و فیلم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه علامه طباطبایی یکی از دانشگاه‌هایی بود که امروز شاهد تجمع عده‌ی کمی از دانشجویان در جوار مزار شهدای گمنام بود؛ تجمعی که با محوریت انجمن آزاداندیش این دانشگاه و بدون کسب مجوز برگزار شد.

نکته‌ی قابل توجه، تبلیغ سراسری کانال‌های ضدانقلاب برای برگزاری تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی بود؛ در حالی که در وحله‌ی اول به نظر می‌رسید که این یک تجمع خودجوش دانشجویی باشد اما کانال‌های زنجیره‌ای ضدانقلاب که این روزها به شدت در حال پمپاژ محتوا و اسناد معلوم‌الحال و بدون منبع علیه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، این تجمع عجیب و بدون مجوز در دانشگاه علامه را به صورت سراسری تبلیغ کردند.

این در حالی بود که تعداد دانشجویان حاضر در این تجمع شاید به سختی به 30 یا 40 نفر می‌رسید؛ تجمعی که بدون ممانعت مدیریت دانشگاه علامه و مسئولین حراست برگزار شد.

تجمع امروز در دانشگاه علامه

در این تجمع حتی مسئولین حراست نیز حضور داشتند و پاسخ عجیبی به دانشجویان معترض به برگزاری این تجمع می‌دادند. در روزهایی که شاهد برخوردهای فیزیکی شدید از سوی حراست در دانشگاه‌های مختلف با مواردی که از سوی دانشگاه‌ها غیرقانونی به نظر می‌رسد هستیم، اما در این تجمع، حراست و مجموعه‌ی مسولین دانشگاه، کوچکترین ممانعتی نسبت به برگزاری این تجمع بدون مجوز و غیر قانونی نشان ندادند.

پاسخ مسئول حفاظت فیزیکی دانشگاه به دانشجویان معترض به برگزاری تجمع

انجمن آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی که به تازگی و با روی کار آمدن دولت روحانی تاسیس شد و آغاز به فعالیت کرد، بدون هیچ گونه ممانعتی از سوی دانشگاه، تجمع بدون مجوز خود را برگزار کرد.

عنوان این تجمع طبق آنچه در اطلاعیه‌های منتشر شده در کانال‌های شبکه‌های ضدانقلاب منتشر شده بود، «معرفی وزیر ناهمسو با نظر دانشگاهیان» درج شده است. در این راستا می‌شود سوال کرد که این انجمن، نظر دانشگاهیان سراسر کشور را طبق کدام نظرسنجی بدست آورده است که بر اساس ناهمسو بودن با گزینه‌ی پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه، دانشجویان دانشگاه علامه را دعوت به تجمع کرده است؟

در وحله‌ی اول به نظر می‌رسد علی رغم چرخش 180 درجه‌ای و ناگهانی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب فعال در فضای اجرایی کشور و همچنین بدنه‌ی رسانه‌ای از قبیل روزنامه‌ها و کانال‌های منتسب به این جریان سیاسی، اما بدنه‌ی دانشجویی به هر دلیلی همچنان نظر مخالفی با آن دارد.

در شرایطی که حتی محمود صادقی به عنوان یکی از چهره‌‌های تند اصلاح‌طلب در مجلس، ابراز رضایت نسبی خود از وزیر پیشنهادی را ارائه کرد تا بیش از پیش، چرخش اصلاح‌طلبان در برخورد با مسئله‌ی انتخاب وزیر را به مثابه بالا بردن پرچم سفید نشان دهد اما بدنه‌ی دانشجویی متاثر از این جریان و جریانات سیاسی هنجارشکن دیگر در فضای کشور، همچنان نظر متفاوتی دارند.

شاید در این راستا بتوان شائبه‌ی چانه زنی از بالا و فشار از پائین را به عنوان استراتژی جدید برای امتیازگیری از وزیر پیشنهادی علوم، قوی‌تر از هر چیز دانست.

به هر حال سابقه‌ی انجمن آزاداندیش دانشگاه علامه در گذر زمان، برای درک بهتر از علت هماهنگی با کانال‌های ضدانقلاب با این تشکل دانشجویی تازه تاسیس، جالب به نظر می‌آید و بد نیست نگاهی به سوابق فعالیت‌های فعالین آن بیاندازیم.

این تشکل دانشجویی که صراحتا مطالبات جریان اصلاحات و جریانات وابسته به ضد انقلاب را در دانشگاه پیگیری می‌کند، در برحه‌های مختلفی دست به اقدامات غیر قانونی از قبیل انتشار تصویر سران فتنه در غرفه‌های خود، بردهای اطلاعرسانی دانشکده‌ها و همچنین کانال تلگرامی زده است.

انتشار تصویر سران فتنه در برد و کانال تلگرامی

پیگیری و انتشار کمپین آزادی زندانیان سیاسی و اعتصاب غذایی‌ها

حمایت سایت سازمان مجاهدین خلق از شعارهای فعالین این انجمن در دانشگاه

شعارهای لیدرهای دانشجویی در بین دانشجویان در مراسمات مختلف این دانشگاه نیز بیش از هر چیز گویای این مسئله است.

شعارهای لیدرهای عضو انجمن آزاداندیش در مراسمات دانشجویی

در حالی که مسئله ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی و همچنین حصر سران فتنه به عنوان یکی از چالش‌های اصلی این جریان بوده است، رئیس قوه قضاییه و مسئولین دستگاه قضایی از قبیل سخنگو و ... در این باره توضیحات و مدارک و اسناد کافی را ارئه کرده‌اند اما این تشکل معلوم‌الحال همچنان نسبت به این موضوع، بی اعتنا رفتار کرده است.

توضیحات رئیس قوه قضاییه در خصوص ممنوع التصویری سران فتنه

در این راستا، جمعی از دانشجویان معترض به رفتار انجمن آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی، مجموعه‌ای تخلفات را در قالب یک گزارش 57 صفحه‌ای به مسئولین دانشگاه علامه ارائه کردند اما تا کنون هیچگونه اقدامی از سوی دانشگاه در این راستا صورت نگرفته است.(گزارش را از اینجـــا بخوانید)

باید منتظر ماند و دید که این انجمن باز هم می‌تواند در موارد بدون مجوز و غیر قانونی و در حالی که از سوی شبکه‌ها و کانال‌های ضد انقلاب مورد حمایت قرار می‌گیرد، در دانشگاه فعالیت کند و هیچ گونه ممانعت و برخوردی از سوی مسئولین را پیش روی خود نبیند؟ باید منتظر ماند.

نظر شما