شناسهٔ خبر: 22090276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در عملیات نیروهای یمنی

منبع: تسنیم

در پی عملیات‌های نظامی منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق مختلف، ده‌ها تن از مزدوران عربستان کشته و یا زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مشرق به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی عملیات‌های جداگانه ارتش و کمیت‌های مردمی این کشور در بخش الغَیل در استان الجوف خبر داد.

همچنین در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران منصور هادی در منطقه الیَتمه در استان الجوف، ۱۱ تن از آن‌ها کشته و یا زخمی شده و یک خودری نظامی آن‌ها منهدم شد. این در حالی است که در پی این حمله، شماری از مزدوران نیز سلاح‌های خود را رها کرده و پا به فرار گذاشتند.

همزمان با این تحول، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک عملیات کمین منحصر به فرد علیه مزدوران رئیس‌جمهور فراری این کشور در بخش الخب و الشّعف در استان الجوف اجرا کردند که در پی این عملیات، شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

در پی حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در تپه السیمن در بخش ذباب در تعز، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

این عملیات ساعاتی بعد از کنترل نیروهای یمنی بر تپه‌های السود، و کوه السفینه در شمال منطقه ساحلی کهبوب واقع بین دو استان تعز و لحج و مشرف بر تنگه باب‌المندب، انجام شد.

از سوی دیگر، ۶ مزدور منصور هادی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه یَختُل در شمال بخش ساحلی المَخا در غرب استان تعز در جنوب این کشور از پای در آمدند.

در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامیان سعودی و مزدوران منصور هادی در تپه ابونوره در نجران، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مختلفی از کوه الشُرفه در نجران را بمباران کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود، مراکز تجمع نظامیان سعودی در پادگان ذور عین، پایگاه‌های الهنجر و اسعر، رشته کوه‌های الشیبانی و پایگاه الشبکه در عسیر را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای یمنی پیش از این موفق شده بودند ۳ حمله پی در پی ارتش سعودی و مزدوران منصور هادی برای بازپس‌گیری برخی مناطق در منطقه سَبَحطل و کوه ریح در عسیر را متوقف کنند که در پی این عملیات، شماری از نظامیان سعودی و مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

نیروهای یمنی همچنین مراکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه قائم زبید در جیزان را هدف قرار دادند.

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی وادی جاره در جیزان، بخش الظاهر در استان صعده، و دو بخش حرض و میدی در استان حجه را بمباران کردند.

طی ماه‌های گذشته،  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه‌های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

نیروهای یمنی همچنین در ماه گذشته میلادی علاوه بر انجام حملات زمینی، حملات موشکی خود به مواضع متجاوزان را نیز تشدید کردند که در پی این حملات، خسارات سنگینی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد آمد.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم سعودی اخیراً به کشته شدن بیش از ۵۷ افسر و سرباز این رژیم در یمن طی ماه سپتامبر جاری اعتراف کرده‌اند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند.

نظر شما