شناسهٔ خبر: 22088623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی خبر داد:

تشرف زائران اربعین از خراسان شمالی به کربلا از مرز چذابه

نمایندگی خراسان شمالی

مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی با تاکید بر ممنوعیت ورود زائران بدون ویزا به عراق، گفت: مسافران اربعین بدون ویزا در مرز تردد نکنند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قاصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت عراق ضمن اعلام برخورد جدی با افرادی که بدون ویزا به این کشور وارد شوند اعلام کرده برای متخلفان محکومیت در نظر می‌گیرد و ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

وی با بیان این‌که تا کنون 4980 زائر خراسان شمالی در قالب 4242 گروه در سامانه ثمان ثبت نام شده‌اند، ادامه داد: مدارک 3225 زائر برای دریافت روادید به کنسولگری عراق در مشهد ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد مدارک ارسال شده، برای 1908 نفر تا کنون ویزا صادر شده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی با تاکید بر این‌که زائران کربلا ثبت نام و دریافت ویزا را به روزهای پایانی موکول نکنند، تصریح کرد: با توجه به حجم مراجعه بالا در روزهای منتهی به اربعین، زائران در همین روزها مراجعه کنند.

قاصری با اشاره به این‌که روند ثبت نام از شنبه هفته جاری رو به افزایش بوده و رشد چشمگیری داشته است، اضافه کرد: بیشترین آمار ثبت نام شهرستان‌های این استان به ترتیب مربوط به بجنورد با ثبت نام دو هزار و 477 نفر و بعد اسفراین، مانه و سملقان، شیروان، گرمه، جاجرم و فاروج است.

وی اعلام کرد: زائران اربعین حسینی از خراسان شمالی، از مرز چذابه کربلای معلی مشرف می‌شوند.

این مسئول هم‌چنین از انعقاد قرارداد اداره کل حج و زیارت خراسان شمالی با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری خبر داد و گفت: از امروز روزانه یک اتوبوس برای اعزام زائران به مرز چذابه، پیش‌بینی شده است.

قاصری اضافه کرد: زائران می‌توانند بلیط رفت و برگشت خود را از اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها تهیه کنند تا بعد از اعزام، زمان برگشت از کشور عراق، از مرز چذابه به صورت مستقیم به خراسان شمالی بازگردند.

انتهای پیام

نظر شما