شناسهٔ خبر: 22087982 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

این داستان پایان پذیر به نظر نمی‌رسد:

دادگاهی دیگر برای اپل و سامسونگ

سیناپرس: به نظر می‌رسد که شرکت‌های اپل و سامسونگ بار دیگر با یک مشکل دیگر روبرو شده و یکدیگر را در دادگاه ملاقات خواهند کرد تا جریان شکایت نقض احترام به حق اختراع را به سرانجام برسانند.

صاحب‌خبر -

آماده دور جدید رقابت اپل و سامسونگ در سالن دادگاه‌های بین‌المللی باشید. اپل و سامسونگ بار دیگر باید در دادگاهی در زمینه حق اختراع حاضر شوند و درباره حقوق استفاده از برخی اختراع‌ها، به قاضی پاسخ بدهند. قاضی این پرونده، لوسی که (Lucy Koh)، اعلام کرده است که این دو شرکت به علت عدم توافق در خارج از محیط دادگاهی باید به انتظار قضاوت قانونی بنشینند. البته این پرونده چندان جدید نیست و ماجرای آن به سال گذشته برمی‌گردد که در آن این دو شرکت برای دفعه چند دهم از یکدیگر شکایت کرده بودند.

قاضی این پرونده می‌گوید: «دادگاه دریافته است که راهکارهای هیئت ژوری به‌صورت دقیق نتوانسته است تا موجب اعمال قوانین شود.» به‌این‌ترتیب پرونده سامسونگ و اپل که مدت‌ها است به حدی فراتر از اختراعات مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند راه‌یافته است، به‌صورت جدی‌تر بررسی خواهد شد.

اپل و سامسونگ از سال 2012 میلادی با یکدیگر درگیر هستند و هر یک از آن‌ها مدعی هستند که مبلغی سنگین را به خاطر استفاده غیرقانونی شرکت دیگر از اختراع‌های آن‌ها ازدست‌داده‌اند و شرکت مقابل باید به آن‌ها خسارت پرداخت کند و این دادگاه‌ها به نحوی تا امروز که در سال 2017 میلادی قرار داریم نیز ادامه پیداکرده است.

این شکایات شامل این است که تخطی از اختراع ثبت‌شده در یک شرکت ممکن است تنها در یک بخش کوچک از محصولات شرکت دیگر مورداستفاده قرارگرفته باشد و نباید نگاه کلی به محصول رقیب انداخته‌شده و تصمیم‌گیری بر این اساس انجام شود.

حال شرکت‌ها باید در دادگاه به دفاع از خود بپردازند تا مشخص شود که چه کسی باید چه رقمی به خاطر استفاده از اختراع‌های دیگری پرداخت کنند. سال گذشته میلادی و در رای قبلی دادگاه نیز شرکت سامسونگ مجبور شده بود تا رقم 399 میلیون دلار را به اپل پرداخت کند که ممکن است رای دادگاه جدید موجب نقض رای قبلی شود.

البته هنوز جزئیات لازم درباره این‌که تعیین خسارت و آسیب وارده به‌واسطه استفاده غیرقانونی از اختراع‌های رقیب چگونه انجام می‌شود نیز مشخص نشده است و دادگاه محلی کالیفرنیای شمالی که رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد از ارائه جزئیات خودداری می‌کند.

 

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: Cnet

لینک کوتاه

نظر شما