شناسهٔ خبر: 22085851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیش قدم شدند

مرام پهلوانی هنوز از بین نرفته و تعداد زیادی از ورزشکاران کشورمان همواره در کارهای خیر شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت چهره های مطرح به ویژه ورزشکاران در امور خیریه و کمک به نیازمندان در دنیا یک عرف محسوب می شود. چهره هایی مثل کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، زین الدین زیدان، دیدیه دروگبا، دیوید بکهام،ادین ژکو و... همواره در کارهای انسان دوستانه و خیرخواهانه شرکت می کنند. در ایران نیز ورزشکاران زیادی به شکل های گوناگون در امور خیریه فعالیت دارند. البته چهره های ورزشی بیشتر ترجیح می دهند در خفا و به دور از هیاهوی رسانه ای در کار خیر شرکت کنند اما اصرار رسانه ها و این استدلال آنها که برای ترویج خوبی در جامعه و آشنایی مردم با منش پهلوانی ورزشکاران باید این نیکوکاری ها به اطلاع عموم برسد باعث رسانه ای شدن برخی از این کارهای خیر می شود. حواشی دنیای ورزش نیز ممکن است گاهی مردم را نسبت به یک چهره ورزشی بدبین کند اما وقتی به زندگی شخصی همان فرد وارد شده و آشنایی بیشتری با ویژگی های اخلاقی او پیدا می کنیم متوجه می شویم که کمی زود قضاوت کرده ایم.

در این گزارش به بررسی گوشه ای از کارهای خداپسندانه چند تن از ورزشکاران خیر کشورمان می پردازیم.

1-علی دایی

آقای گل فوتبال جهان که پیش از این سفیر صلح یونیسف نیز بوده است، تاکنون کمک های زیادی به موسسات خیریه کرده است. او سالانه حداقل هزینه تحصیل 400 کودک بی سرپرست و 200 خانوار را می دهد و در مدرسه سازی و آزادی زندانیان غیر عمد نیز همواره مشارکت داشته است. دایی در طول این سالها ثابت کرده که شهرت و ثروت هرگز باعث نشده که او از کمک به نیازمندان غافل شود.

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیشقدم شدند+عکس

2-علی کریمی

جادوگر فوتبال ایران نیز علی رغم داشتن اختلاف نظر با علی دایی در شرکت در امور خیریه با او هم رای است. کریمی تاکنون در کارهای خیر زیادی فعالیت داشته، از اهدای چک سفید به بابک معصومی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال که در آن زمان با سرطان دست و پنجه نرم می کرد و در بستر بیماری بود گرفته تا برآورده کردن آرزوهای مرتضی مهزاد بلندقدترین مرد ایران و فروش پیراهن هایش و همچنین کمک به افراد بی بضاعت جامعه. کریمی نیز اصرار دارد در هنگام انجام کار خیر از او عکسی منتشر نشود.

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیشقدم شدند+عکس

3-امیر قلعه نویی

ژنرال آبی ها هم یکی از ورزشی های فعال در عرصه کارهای خیر است، او علاوه بر شرکت در مراسم مختلفی که به امور اختصاص دارد بارها شخصا وارد گود شده و به نیازمندان کمک کرده است. قلعه نویی چند سال پیش میهمان برنامه «جشن رمضان» شبکه تهران بود و هنگامی که فهمید دختربچه ای به نام شیرین برای گذران خرج زندگی خود و خانواده اش مجبور است شب ها از سطل های زباله پلاستیک جمع آوری کند به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و اعلام کرد که حاضر است خرج زندگی شیرین و خانواده اش را بپردازد.

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیشقدم شدند+عکس

4-هادی ساعی

هادی ساعی یکی از حامیان کودکان اوتیسم است و همواره از کمک به کودکان مبتلا به این بیماری دریغ نکرده است. یکی از کارهای تحسین برانگیز ساعی این بود که او پس از زلزله بم اعلام کرد که قصد دارد برای کمک به زلزله زدگان تمام مدال هایش را به حراج بگذارد و آنها را با بالاترین قیمت بفروشد. یکی از خیرین بالاترین قیمت را پیشنهاد داد و همه مدال ها را خرید اما پس از پرداخت پول آنها را به ساعی بازگرداند، این اقدام ساعی بازتاب خوبی در رسانه های جهان پیدا کرد.

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیشقدم شدند+عکس

5-علی پروین


اسطوره پرسپولیسی ها هر سال در ماه محرم اهالی فوتبال را دور هم جمع می کند و در هیات خود نذری می دهد، بسیاری از چهره های ورزشی و هنری نیز به هیات او می روند و در آنجا عزاداری می کنند.
در ماه مبارک رمضان هر سال نیز ضیافت افطاری علی پروین همواره به راه است، او یک بار در حرکتی تحسین برانگیز و زیبا در ضیافت افطاری که توسط شهرداری تهران برپا شده بود حضور یافت و در کنار رفتگران افطار کرد.حضور پروین در این مراسم باعث خوشحالی حاضران شده بود. سلطان پرسپولیسی ها در آزادی زندانیان مالی و جور کردن جهیزیه دختران دم بخت نیازمند نیز دستی بر آتش دارد.

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیشقدم شدند+عکس

6-محمدرضا طالقانی


محمدرضا طالقانی قهرمان اسبق کشتی ایران و رئیس سابق فدراسیون کشتی پای ثابت شرکت در امور خیریه است. او پس از زلزله دلخراش بم با تاثیر از حرکت جوانمردانه جهان پهلوان تختی در زلزله بوئین زهرا، گلریزانی برای زلزله زدگان بم گرفت که با استقبال اهالی ورزش و هنرمندان روبرو شد. طالقانی در طول این سالها بارها بانی برگزاری مراسم گلریزان برای کمک به نیازمندان نیز شده است. او همچنین برای حفظ شان پیشکسوتان ورزش هر ساله به شکل های گوناگون به آنها کمک می کند.

ورزشکارانی که در احسان و نیکوکاری پیشقدم شدند+عکس

سید باقر اورعی یکی از خیرین و پیشکسوتان ورزش کشورمان با اشاره به لزوم مشارکت ورزشکاران در امور خیریه گفت: روزهای عمر به سرعت سپری می شود ودر کارخیر حاجت هیچ استخاره نیست هر لحظه که بتوانیم باید در کار خیر مشارکت کنیم زیرا فردا دیر است مبادا این فرصت طلایی و این موهبت خدواندی مشارکت در کار خیر از دست برود.

همان طور که در بالا ذکر شد در این گزارش تنها به بخشی از اقدامات خیرخواهانه چند تن از ورزشکاران پرداختیم و خوشبختانه تعداد ورزشکارانی که در کارهای خیر فعالیت دارند کم نیست. چهره هایی همچون کریم باقری، جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا، حمید سوریان، محمود میران، سید مهدی رحمتی، وحید طالب لو، مهدی طارمی، محمد مایلی کهن، حمید استیلی و بسیاری دیگر همواره در امور خیریه حضوری پر رنگ داشته اند و منش پهلوانی خود را بارها نشان داده اند.


گزارش: علیرضا رحمانی

 

 ورزش از دیدگاه های مقام معظم رهبری

هفته تربیت بدنی و ورزش جانبازان و معلولین

 سلامتی و تندرستی با ورزش همگانی

پیوند روحانیت و ورزش در کنار دانشگاهیان و دانش آموزان

بازی‌های بومی و محلی گذرگاهی به سوی ورزش قهرمانی

انتهای پیام/

شرکت چهره های ورزشی در امور خیریه

نظر شما