شناسهٔ خبر: 22085778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احتمال حضور فیلمی درباره یکی از آلوده‌ترین شهر‌های جهان در «سینما حقیقت»

مستند «دود» به کارگردانی محمد احسانی که در سال جاری تولید شده است متقاضی حضور در یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «دود» به کارگردانی محمد احسانی است که در سال 96 تولید شده متقاضی حضور در یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شد.

در خلاصه موضوع این فیلم آمده است: «تهران از آلوده‌ترین شهرهای جهان است و سالانه بیش از 5 هزار نفر در این شهر بخاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند! این فیلم با نگاهی تجربی به این موضوع پرداخته است و زندگی افراد درگیر با آلودگی هوای شهر تهران را به تصویر می‌کشد.»

مدت زمان این مستند 30 دقیقه است و در صورت پذیرفته شدن از سوی هیات انتخاب این دوره از جشنواره، برای نخستین بار در بخش مسابقه مستندهای کوتاه سینماحقیقت نمایش داده می‌شود.

محمد احسانی متولد سال 1352 در شهر تبریز و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است و مستندهای «رخش بر نقش»، «ایدز ایران 83»، «تبریز: تصاویر دنیای فراموش شده»، «گنبد مینا»، «بانوی ارومیا»، «دریاچه تنها»، «روزگاری هامون» و «دود» را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

چندی پیش مستندهای سه‌گانه‌ی محیط زیستی او شامل «بانوی ارومیا»، «دود» و «روزگاری هامون» در گروه هنر و تجربه اکران شد.

عوامل تولید مستند «دود» عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: محمد احسانی، فیلمبردار: محمدرضا تیموری، صدابردار: حسن سلمانی، صداگذار: حسین قورچیان، تدوینگر: بابک بهرام‌بیگی، مدیر تولید: مجید فردی‌انور

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما