شناسهٔ خبر: 22084307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور:

دستگاه ها کار بر زمین مانده زیادی دارند/ فرصتی برای رقابت نیست

اهواز ـ مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور گفت: دستگاه ها اینقدر کار بر زمین مانده دارند که اصلا فرصتی برای رقابت ندارند، بنابراین تعامل سازنده و هم افزایی بهترین راهکار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مصلحی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه هنری خوزستان در سینما بهمن اهواز اظهار کرد: طرح یک سؤال باید تبیین شود آن هم این است که حوزه هنری با چه هدفی تشکیل شد و این ساختار تشکیلاتی را داشته باشیم؟ حوزه هنری به عنوان یک نهاد برآمده از دل انقلاب مأموریت اصلی اش شناخت، تولید و ابلاغ پیام های انقلاب اسلامی از زبان هنر است. جهت انقلاب اسلامی است و هنر نیز به عنوان ابزاری انتخاب شد.

وی افزود: موسیقی، ادبیات دفاع مقدس، پژوهش، هنر و سینما از جمله ابزار هنری برای معرفی انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب ایران در واقع نظام سازی، ساختار، تشکیلات و تحول را در دل خود جای داده و جریان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور در دل این انقلاب شکل گرفته است.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور تصریح کرد: نیروی انسانی ما خدمتگزار است، ادامه داد: نیروی انسانی شاغل در حوزه هنری به هرکسی دلداده ایران اسلامی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است، خدمت رسانی می کنند.
کسی که در عرصه فرهنگ و هنر بخواهد کاری انجام دهد باید از خودش شروع کند؛ در واقع نمی توانیم آدم ها را دعوت به خیر کنیم وقتی خودمان این چنین کار خیری را انجام ندهیم.

مصلحی با تأکید بر اینکه باید خدمتگزار قشری باشیم که در حوزه هنری تولید دارند، یادآور شد: حوزه هنری باید برای دل سپردگان به ایران و اسلام هستند، پاتوق باشد.
وی بیان کرد: مجموعه کوچکی با تعداد نیروی محدود اما آرمان های بلند داریم؛ ما تولید انبوه نداریم و بیشتر خلق جریان و الگوسازی می کنیم. متأسفانه اینقدر که در مقابل تهدیدات واکنش نشان می دهیم به فرصت ها توجه نکردیم، بنابراین از تهدیدمحوری باید به سمت توجه ویژه به فرصت ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی، تحول، پیشرفت، همدلی و استکبارستیزی میانبر دیالوگ های ما در جامعه جهانی هستند، گفت: ما در برابر تغییرات اجتناب ناپذیر هستیم ولی باید یاد بگیریم چه عکس العملی نسبت به آنها داشته باشیم؛ راهی نداریم جز اینکه با تغییرات کنار آمده و برای آن واکنش قابلی تعیین کنیم در غیر این صورت محکوم آرزوهای آموخته شده ای هستیم که دیگران به ما دیکته می کنند.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور یادآور شد: کسی که در حوزه هنری قبول مسئولیت می کنند باید سینه ای گشاده، سعه صدر و مدیریتی شبیه باغبانی ـ پرورش و همچنین تحمل داشتن برای شنیدن حرف های تلخ داشته باشد.

مصلحی اظهار کرد: تصویری که ما از خوزستان به لحاظ اقوام مختلف داریم، تصویر خیلی بزرگی است؛ این استان بسیار موقعیت سوق الجیشی و عقبه بزرگی دارد. در دوران دفاع مقدس برجسته ترین صفات خوب مثل ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در این خطه از سرزمین بسیار تجربه شده است.

وی در پایان عنوان کرد: دستگاه ها اینقدر کار بر زمین مانده دارند که اصلا فرصتی برای رقابت ندارند، بنابراین تعامل سازنده و هم افزایی بیشتر آنها باعث امیدوار کردن زودتر نسل آینده به نتیجه ای درخشان می شود.

نظر شما