شناسهٔ خبر: 22083070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا پس از ۲۶ سال بمب‌افکن‌های خود را به حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته در می‌آورد! + تصاویر

فرمانده آمریکایی اعلام کرد برای نخستین بار پس از پایان جنگ سرد، بمب‌افکن‌های آمریکا به حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته باز می‌گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، نیروی هوایی آمریکا قصد دارد بمب افکن‌های هسته‌ای خود را پس از 26 سال دوباره به صورت 24 ساعته به حالت آماده‌باش درآورد. اگر این دستور اجرا شود، از زمان پایان جنگ سرد در سال 1991، برای نخستین بار بمب افکن‌های B-52 آمریکایی مجهز به سلاح های اتمی، در پایگاه های هوایی مستقر می شوند و آماده صدور مجوز برای حمله هستند.

آمریکا پس از ۲۶ سال بمب افکن‌های خود را به حالت هشدار در می‌آورد! + تصاویر

به دنبال افزایش نگرانی ها از احتمال وقوع یک جنگ جهانی دیگر پس از تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، «دیوید گولدفین»، فرمانده نیروی هوایی آمریکا این موضوع را در مصاحبه با «دیفنس وان » تأیید کرد و گفت: این کار برای انجام یک عملیات خاص نیست. بلکه فقط برای آن است که نشان دهیم ما برای هر چیزی آماده هستیم.

دیوید گولدفین در ادامه افزود: جهان به یک مکان بسیار خطرناک تبدیل شده است و افرادی هستند که به راحتی در خصوص سلاح های هسته ای صحبت می کنند. این جهان دیگر یک جهان دوقطبی نیست که فقط ما و اتحاد جماهیر شوروی در آن قرار گرفته باشیم. کشورهای دیگری هم در جهان هستند که قابلیت دستیابی به سلاح های هسته ای را دارند.

گولدفین و دیگر مقامات ارشد آمریکایی تأکید کردند که هنوز این دستور برای قرار گرفتن بمب افکن ها در حالت آماده‌باش صادر نشده است؛ اما آماده سازی های لازم برای این کار در حال انجام است. این تصمیم از سوی «جان هیتن»، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا و یا «لوری رابینسون»، رئیس فرماندهی شمالی آمریکا اتخاذ خواهد شد.

به حالت آماده‌باش بازگشتن بمب افکن های B-52 آمریکایی تنها یکی از تصمیمات نیروی هوایی آمریکا در واکنش به تنش‌های ژئوپولیتیک از جمله افزایش برنامه‌های هسته ای کره شمالی، اظهارات تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه پیونگ یانگ و افزایش نیروهای نظامی روسیه است.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ در ماه گذشته میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ اعلام کرد. استفاده ترامپ از جملات تهدیدآمیز علیه کره شمالی تاکنون انتقاد مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشته است.

آمریکا پس از ۲۶ سال بمب افکن‌های خود را به حالت هشدار در می‌آورد! + تصاویر

آمریکا پس از ۲۶ سال بمب افکن‌های خود را به حالت هشدار در می‌آورد! + تصاویر
انتهای پیام/

بمب‌افکن‌های آمریکا به حالت آماده‌باش 24 ساعته در می‌آیند

نظر شما