شناسهٔ خبر: 22082951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر جشنواره ققنوس خراسان شمالی:

سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در خراسان شمالی برگزار می‌شود

R7719/P1357/S6,55/CT1

دبیر جشنواره ادبی و هنری دانشجویی ققنوس امسال از برگزاری سومین دوره جشنواره در استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی ماه است.

صاحب‌خبر -

مسعود مرواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: جشنواره ادبی و هنری دانشجویی ققنوس از سال 1394 در کل کشور توسط سازمان بسیج دانشجویی کشور کلید خورد که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. امسال سومین دوره جشنواره در حال برگزاری می‌باشد. این جشنواره ویژه دانشجویان است و آثار برگزیده به جشنواره کشوری ارسال می‌شود.

وی افزود: از ابتدای مهرماه امسال فراخوان جشنواره در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان خراسان شمالی زده شد و. از نقاط برجسته جشنواره حضور و همکاری حوزه هنری استان در بخش‌های مختلف برگزاری جشنواره است.

دبیر جشنواره ادبی و هنری ققنوس مهم‌ترین هدف جشنواره را تربیت دانشجویان خواند و گفت مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره شناسایی و تربیت دانشجویان هنرمند انقلابی است تا بتوانند از هنر برای بیان چالش‌های اصلی نظام استفاده کنند و انگیزه ایجاد شود تا پا به عرصه جنگ فرهنگی و هنری علیه دشمنان بگذارند. بدین منظور از هفته دوم آبان ماه در حاشیه جشنواره٬ کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مرواری افزود: محورهای جشنواره ققنوس شامل ایران پایگاه تمدن اسلامی، شهدای مدافع حرم و پدیده تکفیری داعش، اشرافی گرایی و مصرف گرایی، کالای ایرانی بخریم، آسیب‌های اجتماعی در سه حوزه حاشیه نشینی-فضای مجازی-طلاق و طنز اجتماعی است و بخش‌های جشنواره شامل فیلم کوتاه،داستان کوتاه٬ شعر، پوستر٬ عکس، کاریکاتور٬ مستند، انیمیشن و تئاتر خیابانی است که به نفرات برتر جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنر ققنوس حیات است. ققنوس پرنده اساطیری است که می‌گویند چون عمرش به پایان می‌رسد٬ میسوزد تا دوباره متولد شود و این یعنی ققنوس پایان ندارد. هنر مانند پرنده خیال در هر مقطع٬ متولد می شود و حیات فرهنگی جامعه را نیرو می‌ بخشد.ققنوس محفلی است تا دانشجویان هنرمند در مجمعی دوستانه هنرنمایی کنند.

مرواری در پایان افزود: افرادی که قصد شرکت در جشنواره را دارند٬ می‌توانند با شماره های 05832296820 یا 09379803272 تماس بگیرند و یا به آیدی تلگرامی @mojahed68 و کانال جشنواره ققنوس @ghoghnoos_khs مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

نظر شما