شناسهٔ خبر: 22082822 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

امیدوارم رشته آمار از این فلاکتی که گرفتار شده نجات پیدا کند

R1389/P1012122/S7,77,1246/CT11

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم رشته آمار از این فلاکتی که گرفتار شده نجات پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی که در وزارت کشور در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه همه دستگاههای اجرایی براساس نظام ثبتی مبنا باید اطلاعات خود را در اختیار مرکز آمار قرار دهند گفت: امیدواریم با این روند رشته آمار در دانشگاهها، رونق گرفته و به یک رشته پول‌ساز تبدیل شده و در نهایت این رشته تحصیلی از این فلاکتی که امروز گرفتار شده نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید یک مرکز برای تولید و جمع‌آوری آمار اقدام کند گفت: این موضوع نباید باعث شود آمارها مانند سنوات قبل به حالت انحصاری نزد یک مرکز نگهداری شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز انحصار در مدیریت آمارهای کشور بی‌معناست.

آقامحمدی با انتقاد از تولید آمار جزیره‌ای در کشور گفت: در گذشته بانک مرکزی، مرکز آمار، وزارت راه و دستگاههای دیگر به صورت جداگانه به تولید انواع آمارها اقدام می‌کردند اما امروز چنین روندی در کشور امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شفافیت یک اصل اساسی در کشور است و مانند گذشته محرمانگی معنا ندارد، گفت: امروز دستگاهها نمی‌توانند با فشار به مرکز‌ آمار مانع از انتشار به موقع آمارها شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد سال جاری سال تحول در نظام آماری کشور و گذار به نظام آماری مدرن بر اساس نظام ثبتی مبنا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما