شناسهٔ خبر: 22081531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی:

اعتبارات مدیریت بحران پاسخگوی مقابله با حوادث غیرمترقبه نیست

بجنورد- نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ۳۳ مورد حادثه در کشور ما اتفاق می‌افتد اما اعتبارات مدیریت بحران پاسخگوی مقابله با حوادث غیرمترقبه نیست.

صاحب‌خبر -

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه که مشمول اعتبارات بحران است،  ما به دولت اجازه داده‌ایم برای پیگیری، مقابله و جلوگیری از حوادث و آسیب‌های ناشی از بحران، سه درصد از بودجه کل کشور را به این امر اختصاص دهد.

قوامی تصریح کرد: این رقم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع کل کشور می‌شود که برای مقابله با بحران پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: هر یک از سازمان‌های مرتبط با بحران ازجمله هلال‌احمر بر اساس قانون از این اعتبار سهمیه‌ای دارند و بخش دیگری نیز در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد تا به هنگام حوادث غیرمترقبه آن را هزینه کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما درآمدها را در بودجه پیش‌بینی می‌کنیم اما به دلیل کمبود منابع، این درآمدها تحقق پیدا نمی‌کند.

قوامی با اشاره به اینکه از ۳۶ حادثه غیرمترقبه تعریف‌شده در دنیا، ۳۳ مورد آن در ایران رخ می‌دهد، گفت: امکانات سازمان مدیریت بحران در این زمینه جوابگو نیست.

وی درباره  اختصاص نیافتن اعتبارات بحران سال ۹۵ و نیز زلزله اردیبهشت‌ماه جاری به خراسان شمالی، عنوان کرد: کمبود اعتبارات عامل این امر است.

نظر شما