شناسهٔ خبر: 22079882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت:

سرود انقلابی،سلاح مبارزه باشبیخون فرهنگی است

سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت گفت: گروه سرود عاشقان ولایت یزد سرود را وسیله‌ای برای ترویج و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار داده و آن را وسیله و سلاحی برای مبارزه در شبیه خون فرهنگی انتخاب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بافق خبر؛ گروه سرود عاشقان ولایت یزد از ناحیه روح‌الله گروه سرود کشوری که آثار آن در شبکه‌های صداوسیما پخش و در کل کشور برنامه‌هایش اجرا می‌شود. آخرین اجرای کشوری برگزیده در جشنواره سراسری بسیج مدرسه عشق است که به‌عنوان گروه سرود برگزیده کشور موردتقدیر قرار گرفت و همچنین در جشنواره‌های مختلف سطح کشور حائز رتبه‌های برتر است.

سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت هدف خود را از تشکیل این گروه چنین عنوان کرد: گروه سرود عاشقان ولایت یزد سرود را وسیله‌ای برای ترویج و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار داده و آن را وسیله و سلاحی برای مبارزه در شبیه خون فرهنگی انتخاب کرده است. ما یک مجموعه تربیت محوریم  و در قالب چهار حلقه صالحین همگام با تهیه سرود‌های کشوری در حال پرورش نیرو‌های مؤمن برای دین و متعهد برای انقلاب در سنگر بسیج و مسجد هستیم.

ابوالفضل کرمانی نسب افزود: گروه سرود عاشقان ولایت یزد در سطح گزینش نیرو به سه شاخصه اصلی دقت و در حفظ و ارتقاء آن می‌کوشد هنرجو در بدو ورود به گروه سرود باید دارای اخلاق خوب و حسنه‌ای در خانه و سطح جامعه باشد و در مرحله دوم باید سطح درسی ممتازی در مدرسه داشته باشد تا بتواند در کنار آموزش‌های هنری لازم برای آینده دانش لازم را داشته باشد و مورد سوم که استعداد هنری، نه اینکه صدای خوب، هوش و گوش موسیقی برای گروه ما مدنظر نباشد، ولی ملاک برتری نیست و همه هدف گروه ما در کنار تولید آثار فاخر هنری در سطح کشور ایجاد یک بستر فرهنگی در راستای تربیت نیرو‌های مؤمن و انقلابی است.

وی در ادامه اظهار داشت: اولین موضوعی که موردتوجه است مطرح کردن مسجد به‌عنوان پاتوق و محل دیدار اعضای گروه به دلیل جذب نوجوانان و کودکان به مسجد باهدف پیوستن به گروه سرود است. ثبت‌نام اعضاء در پایگاه بسیج و شرکت در حلقه‌های صالحین در سنین مختلف با حضور اساتید و مربیان برتر استان انجام می‌شود.

کرمانی نسب مسجد را سنگر انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه مسجد و نقش آن در فعالیت‌های فرهنگی سعی کردیم تمام برنامه‌ها با محوریت نماز جماعت در مسجد باشد تا هنرجویان به اهمیت نماز و حضور در مسجد ایمان پیدا کنند و در مراحل بعدی زندگی‌شان نیز این انس و الفت با این مکان مقدس را ادامه دهند.

وی پایگاه بسیج را بهترین مکان برای کار فرهنگی بیان و تصریح کرد: به دلیل شاخصه‌ها و هدایت‌های مؤثر در پایگاه، آشنایی هنرجو باروحیه انقلابی، ارزش‌ها و آرمان‌های دینی می‌تواند برای آینده نیرویی مؤثر و مفید باشد.

سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت، آینده هنرجویان خود را مهم خواند و افزود: با توجه به اهمیت آینده اعضای گروه سعی کردیم باهدف گذاری و مشورت با اساتید حوزه، دانشگاه و به‌کارگیری نیروهای متخصص علاوه بر آموزش سرود و تولید آثار فاخر با برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، نویسندگی، تدوین و کارگردانی، نجوم، ساخت پهباد و بازدیدهای علمی در جهت پیشرفت هنرجویان گام برداریم.

انتهای پیام/ع.ع

 

نظر شما