شناسهٔ خبر: 22079829 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

اپل استارتاپ Regaind با فعالیت در حوزه بینایی ماشین را تصاحب کرد

حسین خلیلی صفا / techcrunch / حسین خلیلی صفا / techcrunch

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، اپل ابتدای سال جاری میلادی استارتاپ Regaind را تصاحب کرده است. این استارتاپ در زمینهی بینایی ماشین فعالیت میکند. اپل همچون همیشه، در سکوت کامل اقدام به تصاحب یک کمپانی جدید کرده است. اپل در واکنش به انتشار خبر مربوط به تصاحب این استارتاپ، بیانیهی همیشگی خود را منتشر کرده است. کاپرتینوییها اعلام کردهاند که اپل هر از چند گاهی اقدام به خرید کمپانیهای کوچکی میکند که فناوریهای خاصی توسعه میدهند و در این زمینهنیازی به تشریح جزئیات و اهداف خود نمیبیند.

همان‌طور که اشاره کردیم، ریگیند در زمینهی فناوریهای مرتبط با بینایی ماشین فعالیت میکند. در واقع فعالیتهای این کمپانی به توسعهی یک API بینایی ماشین معطوف شده است که با استفاده از آن میتوان محتوای تصاویر را تحلیل کرد. به‌طور حتم بینایی ماشین و چنین فعالیتهایی یکی از زمینههایی است که اپل علاقهی بسیار زیادی به آن دارد. این کمپانی جستجوی هوشمند را چند سال پیش به آیفونهای خود اضافه کرد. برای مثال میتوان با جستجوی عبارت «سگ» تمام تصاویری را که دارای تصویر سگ هستند مشاهده کرد.

اپل برای تحلیل تصاویر شما اقدام به تحلیل گالری تصاویر کاربرانش میکند. این فرایند زمانی انجام میپذیرد که کاربر گوشیهوشمند خود را به شارژر متصل کرده است و استفادهای از گوشی نمیکند؛ در این لحظه، محاسبات و پردازشها برای تحلیل تصاویر گالری انجام میشود.

ریگیند یک گام به جلو برداشته است و تحلیل بیشتری روی تصاویر انجام میدهد. برای مثال زمانی که تصاویری متوالی را در حالت Burst Mode با استفاده از آیفون ثبت میکنید، با استفاده از فناوریهای ریگیند میتوان به‌صورت خودکار بهترین تصویر ثبت‌شده در این حالت را انتخاب کرد و آن را به‌عنوان تصویر اصلی برگزید. همچنین فناوری ریگیند قادر است تصاویر تکراری را پیدا و حذف کند.

از دیگر ویژگیها و قابلیتهای ریگیند باید به تحلیل چهره کاربر برای تشخیص جنسیت اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که آیا اپل زمان کافی برای استفاده از ویژگیهای فناوری ریگیند در iOS 11 داشته است یا خیر. یکی از احتمالات مطرح‌شده، ترکیب قابلیتهای فناوری این استارتاپ با سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی یا انیموجی است.

برچسب‌ها:

نظر شما