شناسهٔ خبر: 22079160 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

فیلم آشوب و درگیری هواداران تیم فوتبال مارسی فرانسه

مطابق معمول هر ساله، هواداران متعصب المپیک مارسی پیش ازدیدار حساس مقابل پاری سن ژرمن (دیدار یکشنبه شب) با پلیس درگیر شدند. این اتفاق سال‌هاست که در جریان بازی دو تیم رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ اروپا

براساس گزارشها هواداران متعصب المپیک مارسی سنگ و بطری به سوی نیروهای پلیس پرتاب کردند. در مقابل نیروهای انتظامی برای متفرق کردن افراد به پرتاب گاز اشک آور و استفاده از کامیونهای آب‌پاش روی آوردند.

این درگیریها که شب گذشته (یکشنبه شب) در اطراف استادیوم اختصاصی مارسی بنام «ولودروم» رخ داده، سه مجروح از بین نیروهای پلیس برجای گذاشته است. پلیس همچنین ۱۰ نفر را در ارتباط با این ناآرامی ها بازداشت کرد.

براساس گزارش رسانه های فرانسوی این رویداد اختلال بسیار شدیدی در رفت و آمد خودروها در شهر مارسی ایجاد کرد.

المپیک مارسی و پاریس سن ژرمن دو تیم پرطرفدار فرانسه محسوب می شوند. دیدار این دو تیم همواره از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بعضا با خشونت طرفداران دو تیم همراه می شود.

در حاشیه دیدار این دو تیم در ماه فوریه گذشته هواداران دو تیم به رویارویی با یکدیگر پرداخته و آشوب و درگیری ایجاد کردند. به همین خاطر فرمانداری منطقه «بوش دو رون Bouches-du-Rhône» حضور طرفداران پاریس سن ژرمن در دیدار آینده این دو تیم را ممنوع اعلام کرد. بدین ترتیب در دیدار روز یکشنبه هواداران تیم پایتخت (پاری سن ژرمن) نه در استادیوم و نه در اطراف آن حضور نداشتند.

بازی مارسی-پاری سن ژرمن که بزرگ ترین مسابقه فوتبال فرانسه است، از ساعت 22:0 یکشنبه به وقت ایران برگزار شد و دو تیم پس از 90 دقیقه به تساوی 2 ـ 2 دست یافتند.

اخراج نیمار

این دیدار که در چهارچوب هفته دهم لیگ یک فرانسه به میزبانی مارسی برگزار شد، سفید پوشان مارسی در دقیقه شانزدهم بازی توسط دفاع خود لوئیز گوستاوو به اولین گل خود دست یافتند.

در ادامه، نیمار ستاره پاریس سن ژرمن توانست در دقیقه سی سوم بازی با گل خود دیدار را به تساوی کشاند. هر دو تیم با این نتیجه نیمه اول را به پایان رسانده و راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم فلوریان تووان، هافبک مارسی توانست در دقیقه هفتاد و هشت دیدار گل دوم تیمش را به تور دروازه حریف بدوزد.

در حالی که تصور می رفت دیدار پر فراز و نشیب دو تیم با پیروزی مارسی به پایان رسد، این ادینسون کاوانی، مهاجم پاریسی ها بود که در ثانیه های آخر بازی تیمش را از شکستی حتمی نجات داد. کاوانی از یک ضربه ایستگاهی گل تساوی را به ثمر رساند.

در این دیدار نیمار بازیکن برزیلی پاریس سن ژرمن دو کارت زرد دریافت کرد و در دقیقه هشتاد و هفتم از بازی اخراج شد.

تیم مارسی در دیدارهایی که میزبان پاریس سن ژرمن بوده تا کنون موفق شده ۲۲ پیروزی بدست آورد. این تیم ۹ بازی را واگذار کرده و ۸ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

نظر شما