شناسهٔ خبر: 22079151 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش تعیین‌کننده کارفرمایان در سلامت روانی محیط کار

مدیرکل سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کارفرماها فراهم کردن محیط کار سالم و ایجاد شرایط روانی مناسب برای فعالیت کارمندان و کارگران است .

صاحب‌خبر -

نقش تعیین‌کننده کارفرمایان در سلامت روانی محیط کاربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا عزتیان مدیرکل سلامت محیط کار وزارت بهداشت افزود: محیط های کاری باید عاری از هر گونه سر و صدای اضافه، تابش نور آزار دهنده، گرد و غبار، آلاینده های شیمیایی، آلودگی های میکروبی، ویروسی، قارچی، آلودگی ارگونومیک و تجهیزات غیراستاندارد مورد استفاده در محل کار باشند. در عین حال کارفرما باید عدالت در کار را رعایت کرده و از وارد کردن فشارهای استرس زا مثل کاهش حقوق به کارگر و کارمند یا توهین و تحقیر آن ها خودداری کند که این کارها نه تنها باعث افزایش فعالیت و بهره وری در آنان نمی شود، بلکه کاهش انگیزه در آنان را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از وظایف کارفرمایان اظهار کرد: این وظیفه کارفرمایان است که آئین نامه های مرتبط با سلامت کارگران و کارمندان را به آن ها ابلاغ کنند، اما متاسفانه برخی افراد که در مشاغل خطرناک نظیر کار در صنعت ساختمان فعالیت می کنند، با وجود تاکید کارفرما حاضر به استفاده از لباس و تجهیزات ایمنی نیستند و توجه نکردن به این موضوع ساده باعث بروز حوادث متعدد و حتی مرگ آن ها شده است.

مدیر کل سلامت محیط کار وزارت بهداشت با تاکید بر این که اصول بهداشت در زمان کار را باید رعایت کرد، گفت: نیروی کار یک مقدمه برای تولید است که به ارزش افزوده کالا کمک می کند. در این میان اگر مقوله سلامت روان در محیط کار را ارتقا دهیم، هم به حفظ سلامت نیروهای کار کمک می کند و هم کالای باکیفیت تری در محیط های کاری عاری از تنش تولید خواهد شد.

عزتیان ادامه داد: در ارتقای سلامت محیط کار نیازمند یک حرکت همگانی در محیط کار هستیم. تا زمانی که به خودآگاهی دست پیدا نکنیم، قادر نخواهیم بود امنیت جسمی و روانی خود به عنوان کارفرما و سایر افراد را به عنوان کارگر و کارمند تامین کنیم.

منبع:سلامت انلاین

انتهای پیام/

نقش کارفرمایان در ارتقا سلامت محیط کار

نظر شما