شناسهٔ خبر: 22077823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ظریف یکشنبه شب در توئیتی نوشت: عراقی‌هایی که برای دفاع از خانه‌ و کاشانه خود در برابر داعش قد عَلَم کردند، دقیقا باید به چه کشوری بازگردند؟ این سیاست خارجی شرم‌آور را دلارهای نفتی به آمریکا تحمیل کرد.
تیلرسون روز یکشنبه در سفر به عربستان ادعا کرد که «شبه نظامیان باید به کشورشان بازگردند.» آمریکا نیروهای بسیج مردمی را شبه نظامی و تحت حمایت ایران معرفی می کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از این به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد که تیلرسون در سفر خود به ریاض، قرار است برای ایجاد ائتلافی جدید میان بغداد و ریاض قدم بردارد. بنا بر ادعای این خبرگزاری، هدف از ایجاد این ائتلاف بستن درهای جهان عرب به روی ایران و مقابله با نفوذ فزاینده ایران در منطقه است.
خبرگزاری رویترز هم در خصوص سفر تیلرسون به ریاض گزارش داده بود که وی روز یکشنبه در جلسه گفت و گوهای عربستان- عراق باهدف بهبود روابط ریاض- بغداد برای مواجهه با نفوذ فزاینده منطقه ای ایران حضور خواهد یافت.
منابع خبری هدف دیگر سفر تیلرسون به منطقه را پایان دادن به بحران در روابط عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر اعلام کردند هر چند وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص ابراز ناامیدی کرده بود.
وی در جریان سفر یک هفته ای منطقه ای و اروپایی خود ابتدا به عربستان وسپس به قطر رفت. وی قرار است سپس به هند و پاکستان و سوئیس سفر کند.
شبک**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما